Tuesday, January 10, 2017

نظر شما در این رابطه چیست: اینکه زمینه پدید آمدن سئو و جایگاه آن، از ابتدا تا کنون را بررسی کنیم؟

نظر شما در این رابطه چیست: اینکه زمینه پدید آمدن سئو و جایگاه آن، از ابتدا تا کنون را بررسی کنیم؟
بگذارید با این مثال شروع کنیم؛ اگر به یک سوپر مارکت سری بزنید مشاهده خواهید که یک محصول مثلا پفک را چندها تولید کننده روانه سوپرمارکت و این بازار میکنند. در دنیای اینترنت نیز قضیه چنین است. شما یک محصول برای مسیر پیش رو نیاز دارید. بنابراین به یک فروشگاه مراجعه کرده و محصول خود را خریداری میکنید. اما در اینترنت شما در هر ساعتی از شبانه روز میتوانید از ژاپن تا جنوب آرژانتین را زیر نگاه‌خود داشته باشید. بله اینترنت همه جا را به هم متصل و کارها سریع تر و آسانتر کرده است.از این رو نیاز است تا شما در بین فروشگاه هایی که محصول مورد نیاز شما را میفروشند بهترین فروشنده را انتخاب کنید.
اینجاست که جستجو تبدیل به قدرتمندترین ابزار ثروت سازی در اینترنت شد. بله همه روز ما جستجو میکنیم تا بهترین محصولات را  برای خرید انتخاب میکنیم یا اصلا ما به دنبال چیزهایی هستیم که در حال حاضر در دسترس نداریم. پس جستجو میکنیم. جستجوی ما نه فقط برای محصول و خرید، بلکه به دنبال چیزهایی که قابل استفاده هستند، به هر حال خیلی از چیزهایی که امروز ما با آن سر و کار داریم میتوانند بخشی از تجربه آن مربوط به اینترنت است. مثلا گرفتن آژانس یا تاکسی میتواند با اینترنت صورت بگیرد و البته قسمتی از این تجربه استفاده از تاکسی وابسته به اینترنت است. پس برای ارائه دهنده تاکسی اینترنتی جستجو میکنیم.
بگذریم، در حالت کلی ما نیاز داریم تا چیزی که ما در لحظه میخواهیم و کسانی که آن را عرضه میکنند پیدا کنیم، پس این دلیل جستجو! اما جستجوگرهای زیادی هستند که میتوانند جستجو کنند. با این حال تفاوت ها در سرعت، مقیاس جستجو و دقت است. پس کاربران همیشه مخاطب جسجتوگری هستند که قدرت و سرعت بالایی داشته باشد. قضیه ای که سئو و جستجو را به هم متصل  میکند ویژگی یک موتور و در نتیجه تعداد مخاطبین آن است. موتورها بعضا تضادهایی با هم دارند اما اصول ثابتی که برای آنها در نظر گرفته شده است این امکان را به ما میدهد تا وبسایت خود را با آنها موافق کنیم. بهتر است بدانید یک ابزار جستجو در اینترنت یک نظام قدرتمند از دستگاه و پایگاه اطلاعاتی و… است که میتواند در دنیای بسیار بزرگ اینترنت چیزی که میخواهیم را با آن جستجو کنیم. وقتی شما در مرحله اول هر کاری در اینترنت مجبور به استفاده از جستجوگر شوید پس جستجوگر پر مخاطب ترین بخش اینترنت خواهد بود.
امروزه بهترین و کم هزینه ترین راه افزایش فروش و برند سازی در اینترنت بهینه سازی سایت هست، پس بحث سئو رو جدی بگیرید…

اگر کاربران به نتایج مطلوب خود در نتایج جستجوگر دست پیدا نکنند چه میشود؟

سئو از کجا پیدا شد و جایگاه امروزی سئو چگونه استجواب این سوال ساده است! آن را کنار می گذارند. چرا؟ چون نیاز مردم را بر طرف نمیکند. حال اگر جستجوگر توانمند باشد باید سیستمی برای جستجوی خود پایه ریزی کند و به وبسایت ها اعلام کند که اگر میخواهید وبسایت شما را به عنوان یک منبع مناسب به کاربران خود معرفی شود باید این شرایط را داشته باشید.
این شرایط همان الگوریتم ها هستند.
بگذارید کمی بحث را بسته تر کنیم! وقتی جستجوگر شرایط نامه خود برای وبسایت ها را اعلام میکند وبسایت ها باید خود را با شرایط خواسته شده جستجوگر هماهنگ کنند. به این هماهنگ سازی در یک کلمه سئو گفته میشود.
امیدوارم متوجه شده باشید که سئو دقیقا از کجا پیدایش شد.
سئو در زبان پارسی به همین شیوه به کار گرفته میشود اما این کلمه سه حرفی پرمعنی از کجا به اینترنت راه یافته است؟
در زبان انگلیسی: بهینه سازی | Optimization و موتور | Engine و جستجو | Search کنار هم قرار گرفته است و کلمه بلند Search Engine Optimization را تشکیل داده است. برابر آن در پارسی میتوان گفت بهینه سازی برای موتورهای جستجو
یعنی کاربر وبسایت خود را با اصولی که از طرف بزرگان جستجو تعیین شده است وفق داده و هماهنگ کند. این هماهنگی ها چون به مزاج جستجوگر خوش می آید پس به نوعی بهینه سازی است چرا که چیزی که خواسته شده است را انجام داده اید.
وقتی با اصول مورد نظر جستجوگر هماهنگ شوید وبسایت خود را برای این موتور بهینه و هماهنگ نگه داشته اید. اینجاست که می گویند سئو انجام داده اید.

سئو چگونه به جایگاه بزرگی چون امروز رسیده است؟

یک محصول را در نظر بگیرید که فروشندگان همه مشترکا آن را ارائه میدهند، در واقع اینطور فرض میکنیم که چند نماینده فروش بر اساس اینکه هر کس فروش بیشتری داشته باشد سود بیشتری بدست می آورد همه یک محصول را برای فروش در فروشگاه آنلاین خود قرار داده اند.

اما چرا بعضی بیشتر میفروشند؟

سئو از کجا پیدا شد و جایگاه امروزی سئو چگونه استجواب سوال شما اینجاست: وقتی کاربران برای یافتن روی به جستجوگر می آورند و از آنجایی که خبر دارند که جستجوگر همیشه بهترین ها را در اولویت قرار میدهد پس مردم همیشه گزینه های اول را امتحان میکنند. حتی به ترتیب قرار گرفتن، یعنی نتیجه اول همیشه چند برابر نتایج دوم و  نتایج بعد از آن شانس کلیک خوردن توسط کاربر را به همین ترتیب نزولی دارد.
وقتی نتیجه اول بودن چنان سهم بزرگی در فروش شما دارد، پس باید یاد بگیرید که به صفحه اول، و نتیجه اول یا لینک اول آمده و کلیک ها را دریافت کنید.
اینجاست که در مدیر وبسایت به نزد سئو کار کسی که کار بهینه سازی را انجام میدهد مراجعه کرده و بهینه سازی وبسایت خود را به وی می سپارد.

آیا سئو را هر کسی میتواند انجام دهد؟

وقتی سئو تبدیل شده است به تجارتی پشت سر فروش و تبلیغات، پس باید تخصص های لازم را داشته باشید که بهینه سازی های وبسایت خود را انجام دهید.
این بهینه سازی ها زوایای باز و بسته زیادی دارند پس یک مدیر وبسایت حتما نیاز دارد تا دوره های آموزش سئو را گذرانده تا بهینه  سازی یاد بگیرد.

هدف از سئو و بهینه سازی های سایت چیست و چرا اینکار اهمیت بالایی دارد؟

سئو از کجا پیدا شد و جایگاه امروزی سئو چگونه استخب اینکه شما بخواهید در صفحه اول جستجوگر حضور داشته باشید و بخش بزرگی از مخاطب جستجوگر را به وبسایت خود هدایت کنید، هدف نهایی سئو است. هنگامی که شما در لینک های اول تا پنجم حضور داشته باشید، شانس بسیار زیادی دارید که کاربر را به وبسایت خود رهنمون کنید، چرا که بیشتر از دو سوم کاربران، پنج لینک اول را انتخاب میکنند.
پس در یک جمله میتوان هدف سئو را اینطور بیان کرد: رعایت حرفه ای تمام قواعد جستجوگر و حضور داشتن در صدر نتایج، برای روانه کردن کاربران به وبسایت، میتواند هدف سئو باشد.
اما خود سئو در یک وبسایت یا بهینه سازی یک وبسایت دو قسمت دارد، بهینه سازی هایی که به بخش درونی وبسایت مرتبط است سئوی درون صفحه یا On-Page SEO گفته میشود. میتواند  وبسایت را در حالات مختلف، بازهم قابل استفاده نگه دارد.
سئو یا بهینه سازی های مربوط به بخش خارجی وبسایت، بخش های مختلفی دارد اما در کل با عنوان سئو برون صفحه یا Off-Page SEO خطاب میشود. ارتباط وبسایت شما با دیگر وبسایت ها، اینکه کاربران در شبکه های اجتماعی و تالارهای گفتگو در مورد  وبسایت شما و محتوا چه بحثی دارند، وبسایت هایی که محتوا و یا خدمات شما را مطمئن شناخته و با لینک دهی مستقیم یا غیر مستقیم کاربران را به وبسایت شما هدایت میکنند.

No comments:

Post a Comment