Friday, June 2, 2017

چرا گوگل از سایت شما متنفر است؟ رتبه اعتماد چیست و با رتبه اعتماد چکارها که نمی توان انجام داد http://mimos.ir

+Public https://mimos.ir/trustrank/

در کل نظر من در مورد رتبه اعتماد این است: من واقعا دلم نمی خواهد هیچ وقت به کسی بگویم که گوگل از سایت شما متنفر است،
ممکن هست این اتفاق برای سایت های رنک شده با رتبه اعتماد کم شما هم پیش بیاید و وقتی گوگل بروزرسانی بعدی اش را انجام داد شما از تعجب خشک تان بزند.

بنابراین قبل از وقوع  آن عجله کنید، و تا جایی که ممکن است متن های خودتان را عوض کنید، محتواهای با کیفیت بنویسید و لینک های مرتبط توکار بسازید.

رتبه اعتماد خود را نزد گوگل افزایش دهید و وبسایت خود را از زاویه های مختلف بیمه کنید

اصلا سخت نیست،
این موقع است که گوگل دوباره به سایت شما اعتماد می کند. اما توجه کنید که رتبه اعتماد بالا چه کارها که نمیتواند بکند

در این پست من سعی دارم به شما نشان بدم که چگونه رتبه اعتماد خود را نزد گوگل افزایش دهید
تا هیچ وقت در بروزرسانی های گوگل فراموش نشده و رتبه اعتماد بتواند رتبه کلی وبسایت شما را نگه دارد.

چطور به رتبه اعتماد دست پیدا کنیم؟

ابتدا باید بگم هر چیزی که راجع به پنگوئن گوگل شنیده اید اشتباه است!
اگر از 10 نفر سئو کار بپرسید " شاخص های پنگوئن گوگل چیست؟ "
9 نفر از آنها بدون هیچ فکری می گویند:
"متن های پیوندی بیش از حد بهینه سازی شده".

اشتباه همین جاست.

به این تصویر نگاه کنید:

چرا گوگل از سایت شما متنفر است؟ رتبه اعتماد چیست و با رتبه اعتماد چکارها که نمی توان انجام داد

شما در این متن های پیوندی شکسته  در سایت www.cabbage-soup.diet.com که از پنگوئن نجات یافته اند، چه می بینید؟

در این سایت هم اکنون برای کلمه کلیدی cabbage رتبه اول را دارد و طبق محاسبات من 65% از متن پیوندی این سایت  از ترکیب های کلمات  soup ،diet  و cabbage است که با 30 % متن پیوندی آنها مطابقت دارد.

چطور این ممکنه؟
مگه قرار نیست پنگوئن لینک هایی که در تارنمای شما به شدت به همدیگر و صفحات خود وب سایت خودش لینک شده اند را رد کند؟

نه! الگوریتم پنگوئن بر اساس اعتماد کار می کند.

جامعه سئو کاران اغلب شستشوی مغزی شدند که فکر کنند که الگوریتم پنگوئن فقط راجع به بهینه سازی متن های پیوندی کار می کند.

البته همه اینها به خاطر این پست معروف ماکروسافت MicrosoftMasters.com است:

"هر سایت تک که توسط بروزرسانی پنگوئن منفی خورده بود لینک هایی داشت که بصورت پرداخت وجه  از سایت دیگر خریداری شده اند و به شما  لینک داده شده اند که حدود 60 % از متن های پیوندی  سایت را تشکیل می دادند".

یا به عبارت دیگر ماکروسافت می گوید:
" اگر سایت شما توسط پنگوئن علامت گذاری شود، حتما به خاطر متن پیوندی بیش از حد بهینه سازی شده بوده است".

هر متخصصی که روی متن پیوندی کار کرده بود با این قضیه که پنگوئن فقط درباره متن پیوندی است موافق هستند،
 و سعی کردند استراتژی سئوی خود را تغییر دهند و به تنوع بخشیدن متن پیوندی شان مشغول شدند.

اما برخی این فرضیه را رد کردند که باعث تعجب من شدند:

" بررسی بروزرسانی سایت های تک که توسط پنگوئن منفی منفی خورده بود نشان داد تضمینی وجود ندارد که با وارد کردن  60% "کلمه کلیدی پولی" بیشتر، سایت شما وارد لیست سیاه گوگل نشود ".

اما وقتی من تحلیل غیر رسمی خودم را از سایت هایی که توسط پنگوئن علامت گذاری شده بودند انجام دادم،
متوجه شدم تنها چیزی که سایت های رد شده یا رد نشده وجود داشت فقط یک چیز بود:"داشتن رتبه ی خوب اعتماد".

البته من تنها کسی نیستم که به رتبه اعتماد وسواس دارم.

MOZ هم شاخص خودش را برای تعیین رتبه اعتماد دارد، (MOZTrust) که این طور عمل می کند:

یک صفحه وب با "رتبه MOZ" بالا اما اختلاف زیاد بین "رتبه MOZ" و "رتبه اعتماد MOZ" ،

با صفحه دیگر با  "رتبه MOZ" پایین و اختلاف کم بین "رتبه MOZ" و "رتبه اعتماد MOZ" ،

در موتورهای جستجو ضعیف تر عمل می کند.

به عبارتی دیگر،

وقتی اختلاف زیادی بین رتبه MOZ و اعتماد MOZ باشد، یعنی اعتماد شما نسبت به رتبه ای که دارید کمتر است.

من متوجه شدم که "رتبه اعتماد MOZ" ارتباط نزدیکی با رتبه بندی بالا دارد.

به عبارت دیگر،
تنها " اعتماد"، به دوام سایت شما در برابر بروزرسانی های گوگل کمک نمی کند، اما می تواند به بهبود رتبه شما کمک کند.

حواستان به سئوی منفی باشد…

هیچ شکی نیست که "اعتماد" یک فاکتور اصلی در برابر بروزرسانی های گوگل است و از سایت شما در برابر الگوریتم های بروزرسانی ها محافطت می کند،
اما یک دلیل دیگر هم برای اینکه "اعتماد" را در صفحه رادار سئوی خودتان قرار دهید، "سئوی منفی" است.

این روزها حرف های زیادی راجع به سئوی منفی می شنوید، اما باید همه را فراموش کنید.
چون همانطور که قبلا گفتم و لازم هست حتی آن را روی پیشانی خود بنویسید این است که:
"گوگل سایت های مورد اعتمادش را جریمه نمی کند".

من اخیرا متوجه شدم که یکی از رقبای من یکی از سایت های من را با بیش از 250 هزار کامنت بمباران کرده است،
اما می دانید چه اتفاقی افتاد؟
در واقع هیچی.
چون گوگل به سایت من اعتماد داشت و می دانست من هرگز کاری نکردم که نشان بدهد که من منتظر 250 هزار کامنت هستم.

اما اگر شما یک صفحه با رتبه اعتماد پایین داشتید،
اگر یکی از رقبای شما این را بفهمد می تواند شما را از 10 رتبه اول گوگل با چند تا لینک اسپم بیرون بیاندازد.

الان وقت آن است که رتبه اعتماد خویش افزایش دهیم

[tie_list type="starlist"]

مرحله 1# : بهینه سازی رتبه اعتماد درون صفحه ای

چطور برای سایت مان اعتماد درون صفحه ای تولید کنیم؟

  • به سایت های معتبر لینک بدهید.

حتما سایت هایی را دیدید که هیچ وقت لینکی به سایت های دیگر نمی دهند و در مقابل هم سایت های واقعی را دیدید که چپ و راست به سایت های دیگر لینک می دهند.
شما هم باید این کار را بکنید.
لینک دهی به خارج در استراتژی سئوی درون صفحه یک اساس است.
به خاطر داشته باشید که سایت هایی که به آنها لینک می دهید بر سایت شما تاثیر می گذارند.

بنابراین سعی کنید همیشه در محتوایتان به سایت های edu. و gov. و سایت های معتبر خبری لینک دهی کنید.

  • شرایط حفظ حریم خصوصی را رعایت کنید.

مطمئن باشید که سایت شما شرایط حفظ حریم خصوصی و مسائل مربوط به آن را رعایت می کند.

  • سایت های بلاک شده و گزافه گو لینک ندهید.

گوگل همیشه تاکید می کند که فعالیت های کاربر در سایت، یک فاکتور رتبه دهی است،
گوگل حتی بررسی می کند که چه تعداد کاربران سایت شما را بلاک کردند.

تصور کنید یک سایت چقدر باید مزخرف باشد که مردم آن را بلاک کنند و همین اتفاق ممکن است برای سایت های با نرخ گزاف گویی بالا رخ  بدهد.
اگر سایت شما غیر قابل اعتماد باشد تمام بازدید کنندگان از آن فرار می کنند.
برای اینکه بفهمید نرخ گزافه گویی سایت تان چقدر است، نگاهی به زمان صرف شده در صفحه تحلیلگر گوگل تان بیاندازید.

چرا گوگل از سایت شما متنفر است؟ رتبه اعتماد چیست و با رتبه اعتماد چکارها که نمی توان انجام داد

پس کاری کنید که بازدید کنندگان به سایت شما مثل چسب بچسبند.

  • مراجع و منابع

اگر یک لیست از منابع و مراجع در پایان مقالات شما باشد،
گوگل محتوای شما را یک تحقیق خوب و معتبر می شناسد.

مرحله 2# : چگونه مانند یک برند بزرگ عمل کنیم؟

بعضی افراد سایت های تحت وردپرس می سازند که در زیر این پوسته شبیه یک برند بزرگ عمل می کنند.
اصلا کار مشکلی نیست فقط کافی است سیگنال های برند بسازید.
به یاد داشته باشید که گوگل تنها یک سیات ماشین رتبه بندی است (یا یک الگوریتم).

معمولا برند ها خیلی جدی گرفته می شوند چون گوگل به برند ها اعتماد دارد.
در حقیقت، این دلیل این است که گوگل سئو کار Eric Schmidt  راجع به برند ها می گوید:

"برند ها راه حل هستند نه مشکل، برند های تجاری به شما می گویند که چطور رتبه بندی کنید".
  1. دامنه های برند / نام سایت

انطباق دقیق با دامنه های انطباق عبارت را فراموش کنید.
بروزرسانی EMD صراحتا گفته است که به سمت دامنه های انطباقی دقیق نروید.
لینک شدن از طرف یک سایت برند شده این معنی را دارد که شما یک برند یکتا هستید و یک بازنده سئو  که سعی دارد یک کلمه کلیدی را رتبه بدهد نیستید.

  1. صفحه های برتر

به صفحه هایی که به شما مربوط هستند بی توجه نباشید.
برند های واقعی بسیار به صفحاتی که درباره شرکت آنها صحبت می کند و بیانیه و گزارش می دهند توجه نشان می دهند.
به صفحات برتر که راجع به شما صحبت می کنند نگاه بیاندازید.

  1. حساب های رسانه های اجتماعی خود را فعال کنید.

تمام برندها ی بزرگ در رسانه های اجتماعی مثل فیس بوک، لینکدین و پینترست و مانند آن بسیار فعال هستند.

اگر شما یک سایت ضعیف راه انداخته اید، حتما درحساب های رسانه های اجتماعی تان به خصوص لینکدین فعالیت خود را بالا ببرید.

  1. کلمه کلیدی=اسم سایت

مردم درباره برند ها حتی اگر ikea، youtube یا John Deere باشد  در گوگل جستجو می کنند.
می دانید وقتی لینک سایت هایی مانند زیر به گوگل می دهید گوگل هم شما را به عنوان یک برند در نظر می گیرد:

 

چرا گوگل از سایت شما متنفر است؟ رتبه اعتماد چیست و با رتبه اعتماد چکارها که نمی توان انجام داد

اما ممکنه شما  همه 500 شانسی که لازمه یک برند است را نداشته باشید،
لینک سایت ها، وقتی که شما قاتل بک لینک ها را می سازید، ظاهر می شوند و به مردم که درباره برند شما جستجو می کنند نشان داده می شوند.

حتما می پرسید چطور آنها را بسازیم؟

یک جواب ساده برای این سوال وجود دارد: یک سایت عالی بسازید.

  1. متن های پیوندی با اسم برندتان بسازید.

معمولا بازدید کننده ها با متن های پیوندی به نام برند به برند ها لینک می شوند،
بنابراین اگر سایت شما مثلا  "Thongs 4 less.com " است بهتر است چند لینک با متن پیوندی "Thongs 4 less" بدهید.

مرحله 3# : اطلاعات دامنه مورد اعتماد بدهید.

حتما می دانستید که گوگل یک ثبت کننده دامنه است،
اما گوگل دامنه ای نمی فروشد.
عجیبه نه؟
دلیل اینکه گوگل این همه دردسر ثبت دامنه ها را می پذیرد این است که به اطلاعات شما دست یابد.

در اینجا قصد دارم روش هایی را معرفی کنم که با آنها به اعتماد بیشتری برای سایت تان  دست یابید :

  • دامنه هایتان را برای بالای دو سال ثبت کنید.

گوگل می خواهد بداند که شما برای مدت طولانی ای در اینترنت حضور دارید یا نه.
دامنه های کوتاه مدت از نظر سعو در" نبرد برای مرگ" قرار دارند که ممکنه به سایت شما آسیب برساند.

  • دامنه هایتان را عمومی کنید.

شرکت های غیر واقعی اطلاعات مالکیت خصوصی دارند. مطمئن باشید که آدرس تان  در سایت واقعی است.

  • اطلاعات مالکیت دامنه خود را در صفحه اصلی تماس با من بگذارید.

برای اینکه به گوگل نشان بدهید که شما کاملا شفاف عمل می کنید حتما این کار را بکنید.
من شخصا معمولا ادرس و شماره تلفن ام را در تماس با من یا بخش حفظ حریم خصوصی سایت ام وارد می کنم.
این کار یک سیگنال برند هم خواهد بود. آدرس گذاشتن به گوگل می گوید که شما یک دفتر کار در یک جایی دارید حتی اگر آدرس تان منزل پدری تان باشد.

ممکن است هر کدام از موارد گفته شده بالا به صورت تک برای شما ساده به نظر بیاید اما بیایید نگاهی به مثال زیر بیاندازید:

کدام سایت به نظر شما مورد اعتمادتر است:

سایت شماره یک:

سایتی که اطلاعات مالکیت خصوصی دارد و هیچ صفحه تماسی ندارد و تنها سه ماه تاریخ انقضا دارد.

سایت شماره دو:

سایتی که آدرس واقعی دارد و شماره تلفن که با اطلاعات آدرس آن همخوانی دارد و بیش از 5 سال تاریخ انقضا دارد.

 مرحله 4# : لینک های مورد اعتماد (یا بهتر: با رتبه اعتماد بالا) 

لینک های قابل اعتماد بسیار مهم هستند و مثل هر چیز در دنیای گوگل، اعتماد حول محور لینک است.
گوگل این کار را بر اساس سئو نسخه six Degrees از kevin Bacon انجام می دهد.
اعتمادی که شما از سایت های دیگر کسب می کنید، " رتبه اعتماد" نامیده می شود.

در شکل زیر توضیح می دهم که عملکرد آن چگونه است:

چرا گوگل از سایت شما متنفر است؟ رتبه اعتماد چیست و با رتبه اعتماد چکارها که نمی توان انجام داد

اساسا یک گروه از سایت های بسیار معتبر هستند که "سایت های هسته" نامیده می شوند مانند .govs ، .edus و CNN.com و DMOZ و ….
گوگل به سایت هایی که مستقیما از این سایت ها ی هسته لینک می گیرند اعتماد بیشتری می کند.
هرچند،
می توان از طریق سایت هایی که خودشان هم از سایت های هسته لینک گرفته اند هم مقداری اعتماد کسب کرد.

به عبارت دیگر:

سایت مورد اعتماد > سایت شما = بهترین حالت کسب و افزایش رتبه اعتماد است.

سایت مورد اعتماد > سایت … > سایت شما = بد نیست ،

سایت مورد اعتماد > سایت … > سایت … > سایت … > سایت … > سایت شما =  جالب نیست.

این قضیه دلیل خوبی است که نشان می دهد حتما باید به پروفایل لینک های دیگر نگاه کنید قبل از اینکه زمان بگذارید که از آنها لینک بگیرید.

باید بدانید که همیشه رتبه صفحه به شما همه داستان را نمی گوید.

بیایید از 2 سایت که دنبالش هستید که از آنها لینک بگیرید شروع کنیم:

سایت A: سایت با رتبه و رنک صفحه 3، یک لینک از سایت Mit.edu و یک لینک از CNN.com دریافت می کند

سایت B: سایت با رتبه و رنک صفحه 5 ، تعداد زیادی کامنت و لینک های شبکه بلاگ دریافت می کند.

من شخصا ترجیح می دهم که یک لینک از سایت A و هر روز هفته دریافت کنم هرچند که می دانم رتبه صفحه کمتری دارد.

سایت های مجموعه من که لینک های مستقیم از سایت های هسته می گیرند،
رتبه بهتر و با دوام تری در بروزرسانی های گوگل دارند.
به عبارت دیگر، شما سایت هایی نیاز دارید که به شما لینک بدهند که خودشان از سایت های معتبری باشند.

مرحله 5# : بک لینک های سایت های خبری گوگل

از نظر گوگل،
سایت های خبری گوگل بالاترین رتبه اعتماد را در اینترنت دارند .
پس سایت های خبری می بایست قابل اعتماد باشند تا رتبه اعتماد کسب کنند.
اما لینک گرفتن از سایت های خبری که گوگل آنها را تایید کرده است راحت نیست،
باید مدتی را به عنوان روزنامه نگار برایشان کار کنید تا لینک تان را بگیرید اما همین یک لینک ممکن است سرنوشت سایت تان را عوض کند.

به من اعتماد کنید.

حالا متوجه شدید که اگر سایتی با رتبه صفحه پایین تر توانسته نسبت به سایت هایی با رتبه صفحه بالا ، جایگاه  بالاتری از گوگل کسب کند علت اش چیست.
و اگر هنوز تنها بر کیفیت لینک هایتان در رتبه صفحه و سن سایت تان فکر می کنید باید بگویم یک چک لیست اضافی هم وجود دارد که می توان با آن رتبه بندی سایت را بهبود بخشید:

  • MOZTRUST و TRUSTFLOW سایت تان را چک کنید. (صد در صد درست نیستند اما می توانند به جهت دهی شما کمک کنند)

می توانید از ابزار های سایت های زیر استفاده کنید:

www.opensiteexplorer.org

www.majesticseo.com

سیگنال های اعتماد درون سایت تان را روشن کنید.

  • به سایت های معتبر لینک خروجی بدهید.
  • از سایت های بلاک شده و گزافه گو دوری کنید نه لینک بدهید نه لینک بپذیرید.
  • شرایط سیاست حفظ حریم شخصی استفاده از علاعم تجاری را رعایت کنید.
  • منابع و مراجع داشته باشید.

 

چطور لینک های با اعتماد کسب کنید لینک هایی که رتبه اعتماد را افزایش دهند.

  • از تکنیک آسمان خراش استفاده کنید، یک محتوای عالی بسازید و تمام همت تان را در سئوی آن و انتشار آن به کار ببرید.
  • مهندسی معکوس کنید. (از ابزاری مانند MajesticSEO برای بررسی سایت های رقبا استفاده کنید و از آنها برای سایت خودتان استفاده کنید)
  • به طور دستی لینک های با اعتماد پایین را حذف کنید.

 

[/tie_list]

http://mimos.ir
http://mimos.ir/blog/internet-marketing/
http://mimos.ir/blog/seo-training/
http://mimos.ir/blog/mobile-marketing/
http://mimos.ir/blog/business/
http://mimos.ir/blog/about-web-sites/
http://mimos.ir/blog/internet-business/
http://mimos.ir/blog/email-marketing/
http://mimos.ir/blog/internet-advertisement/
http://mimos.ir/blog/user-experience/
http://mimos.ir/blog/entrepreneurship-education/
http://mimos.ir/blog/content-marketing/
http://mimos.ir/blog/social-network-marketing/
http://mimos.ir/blog/online-tools/

No comments:

Post a Comment