Saturday, October 7, 2017

23 نکته کلیدی برای موفقیت در بازاریابی محتوا محور http://mimos.ir

+Public https://mimos.ir/23-content-marketing-tips/

بازاریابی محتوا به یک بخش بزرگ از بازاریابی در تجارت ها تبدیل شده است  که اگر استانداردهای آن رعایت شود می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند.این به این معنی است که بیشتر کسب و کارها امروزه از این روش برای تبلیغات و بازاریابی استفاده می کنند. بنابر این چطور می‌توان در بین این حجم وسیع از تبلیغات بهترین نتیجه را از آن خود کرد؟ همه تجارت ها سعی می کنند تا به اندازه کافی در تبلیغات خود محتوا تولید کنند اما علاوه بر میزان محتوا کیفیت محتوا نیز مهم است.

 

۱# محتوای مفید باید محور اصلی تبلیغات شما باشد

تبلیغات سنتی به مرور در حال کاهش بازخورد است. با تغییر افکار صاحبان تجارت روش های بهتری برای تبلیغات روی کار آمده است. بازاریابی محتوا یک استراتژی در تبلیغات است که روی ایجاد محتوای با ارزش، مرتبط با موضوع  و مفید برای جلب نظر کاربران تمرکز دارد. همچنین هدف اصلی در این روش  تبدیل خوانندگان تبلیغات به مشتری است. در واقع شما با ایجاد یک محتوای مفید به مخاطبین خود کمک می کنید نیازشان را با محصولات و خدمات شما رفع کنند.

 

۲# بازاریابی محتوا، ابزار موفقیت برندهای معروف

روز به روز اکثر برندهای پیشتاز در بازار از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و سیسکو سیستمز نمونه هایی از این برندها هستند. البته برای تجارت های کوچک و تازه کار هم این نوشتار آمده است. بازاریابی محتوا برای مشتریانتان خوب است به طور مشخص سه دلیل برای اثبات مفید بودن بازاریابی محتوا وجود دارد:

  • میزان فروش را افزایش میدهد
  • باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود
  • موجب جذب مشتریان وفادار می شود

 

۳# بازاریابی محتوا بازاریابی آینده است

یک بار دیگر  تعریف بازاریابی محتوا را بخوانید،  اما اینبار کلمات مرتبط با موضوع و با ارزش را حذف کنید. چیزی که باقی می‌ماند کلمه مفید برای کاربران است. درباره تفاوت میان تبلیغات سنتی و شرکتهایی که فقط اصرار به فروش محصولات خود دارند و تبلیغات محتوایی  همین موضوع است. شرکت های مختلفی هر روز برای ما پیام های تبلیغاتی ارسال می‌کنند کدام یک از آنها حاوی اطلاعات مفیدی است؟ ما چه مقدار به این تبلیغات توجه می‌کنیم؟ با وجود حجم بالای تبلیغات اگر می خواهید تبلیغات شما بازخورد خوبی داشته باشد باید به فکر بهبود محتوای آن و استفاده از بازاریابی محتوا باشید.

اینفوگرافیک وضعیت بازاریابی محتوا

 

۴# بازاریابی بدون محتوای خوب غیر ممکن است

صرف نظر از اینکه شما  چه تجارتی دارید و از چه روشی برای تبلیغات استفاده می کنید بازاریابی محتوا باید بخشی از کار شما شود. محتوای مفید بخش مهمی در هر نوع از تبلیغات است:

  • هنگام تبلیغات در فضای مجازی اولین گام شما تولید محتوای مناسب برای تبلیغ است
  • در بحث سئو موتورهای جستجو به مطالبی اهمیت میدهند که دارای محتوای مفیدی باشند

برای موفقیت در بازاریابی محتوا باید برای نوشتن محتوای خود استراتژی داشته باشید. در واقع در نوشتن محتوا از موضوع و هدف اصلی خود دور نشوید.  در نوشتن محتوای تبلیغات خود به نکات زیر توجه کنید:

۱# طوری محتوای  تبلیغاتتان را تهیه کنید که به طور غیر مستقیم مخاطبین شما را وارد چرخه خرید و استفاده از محصولات و خدمات شما کند.

۲# از شبکه های اجتماعی برای رونق کسب و کار خود و بهبود بازخورد تبلیغاتتان استفاده کنید. تبلیغات را در شبکه های اجتماعی مثلاً در کانال تلگرام خود منتشر کنید.

۳#  برای وب سایت خود از دامنه com استفاده کنید. ۸۵% از تجارت های موفق از این دامنه برای وبسایت خود استفاده می کنند. همچنین باید بهترین نام ممکن را برای دامنه سایت خود انتخاب کنید.

۴# در تبلیغات مخاطبین خود را مجبور به خرید و یا خواندن محتوای تبلیغ نکنید بلکه باید تبلیغ شما آنقدر جذابیت داشته باشد که مخاطبین خودشان به خواندن ادامه مطلب تمایل داشته باشند.

۵# متن تبلیغ خود را بیش از حد کوتاه نکنید. اگر درباره محصولات و خدمات خود مقاله می نویسید حداقل از ۱۰۰۰ کلمه استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود از نظر رتبه هم سایت شما بهبود داشته باشد و هم افراد بیشتری مطالب و تبلیغات شما را مشاهده کنند.

۶# قبل از اینکه اقدام به تولید محتوای تبلیغات کنید مخاطبین که قرار است این مطلب را بخوانند شناسایی کنید تا بتوانید در مطالب خود به خوبی پاسخگوی نیاز آن‌ها باشید. این موضوع تا حد زیادی در روند افزایش مشتریان شما تاثیر می گذارد.

۷# در وب سایت های معتبر درباره محصولات و خدمات خود مطلبی بنویسید و  لینکی  به وبسایت اصلی خود در آن قرار دهید. این کار نیز باعث بهبود رنک وبسایت شما میشود.

۸# در نوشتن عنوان ها دقت کنید.  تیتر های شما باید به قدری جذاب باشند تا  مخاطب را تشنه خواندن ادامه مطلب کنند. سعی کنید عناوین شما کوتاه و در عین حال مفید باشند.

۹# استفاده از ایمیل (بازاریابی ایمیلی) را در بازاریابی خود فراموش نکنید.  ۸۰ درصد از تجارت های موفق از محتوای مفید در قالب ایمیل استفاده می کنند. با توجه به اینکه تعداد کسانی که از ایمیل استفاده می کنند کم نیست  این روش می تواند تاثیر زیادی روی رونق کسب و کار شما و بهبود تبلیغاتتان بگذارد.

۱۰# مطالب وب سایت خود را به صورت روزانه به روز کنید و از نوشتن مقالات در قالب ماهیانه بپرهیزید. وقتی کاربران شما شاهد بروز رسانی روزانه وب سایت باشند حس بهتری به  آنها منتقل می‌شود و فعال بودن تیم شما نیز بیشتر به چشم می‌خورد.

۱۱# علاوه بر انتشار مطالب خود در فضاهای دیگر مثل شبکه های اجتماعی،در پایان مقالات خود دکمه هایی برای انتشار آن قرار دهید تا کاربران پس از مطالعه تبلیغات شما بتوانند به راحتی اقدام به نشر آن کنند.

۱۲# حتی اگه تنوع زیادی در محصولات و خدمات شما باشد وقتی برای معرفی هر کدام مقاله ای بنویسید بالاخره مطالب شما تمام می شوند. شما باید با یک برنامه‌ریزی خاص در بازه‌های زمانی مختلف مطالب قبلی را در قالبی جدید و با افزودن نکات جدیدی به انتشار بگذارید. با این کار باعث استمرار در تبلیغ خود می شوید و هر چند وقت یکبار محصولات و خدماتتان برای مخاطبین شما یادآوری می شود.

۱۳# همیشه در نوشتن محتوای خود استراتژی داشته باشید. بی نظمی و بی برنامگی نباید در تبلیغات شما به چشم بخورد. در نوشتن هر تبلیغ بدانید که هدف شما از تولید محتوای این تبلیغ چیست و در راستای آن هدف حرکت کنید.

۱۴# برای انتشار مطالب خود نیز با برنامه جلو بروید. لیستی از شبکه های اجتماعی و یا  وب سایت هایی که می خواهید مطالب خود را انتشار دهید تهیه کنید تا بعد از  نوشتن هر مقاله  طبق برنامه اقدام به نشر آن کنید.

۱۵# در نوشتن مقالات و تبلیغات خود دقت کنید که بیش از اندازه وقت مخاطبین خود را نگیرید. سعی کنید محتوا را به مفید ترین شکل ممکن بنویسید و از توضیحات اضافه اجتناب کنید.

 

۱۶# اگر در مقالات خود از مطالبی استفاده می‌کنید که آن را از جایی خوانده اید اقدام به ذکر منبع کنید و یا لینک آن منبع را در انتهای مطلب خود قرار دهید.بازاریابی محتوا

۱۷# گاهی اوقات بازاریابی محتوا در ارسال یک پیام تشکر خلاصه می شود. برای مثال اگر شما به مشتریان جدید خود یک پیام تشکر ارسال کنید این پیام می تواند مثلاً در قالب ایمیل باشد و یا ارسال یک عکس،  آنها بعد از دریافت احساس رضایت از خرید می کنند و در اکثر مواقع اقدام به انتشار آن پیام یا عکس می کنند. با این کار شما از طرفی رضایتمندی مشتریان خود را افزایش داده اید  و از طرف دیگر هنگامی که آنها این پیام تبریک را انتشار دهند باعث تبلیغ تجارت شما می شود.

۱۸# چارچوب کلی مقالات و تبلیغات خود را حفظ کنید. محتوای شما باید از نظر طراحی ظاهری،  عناوین و جملات به کار برده شده در آن بهترین شکل ممکن را داشته باشند.

۱۹# قبل از نوشتن هر مطلب کمی تحقیق کنید که در آن زمان چه موضوعی خواننده بیشتری دارد و مخاطبین شما بیشتر به چه چیزی نیاز دارند. سعی کنید در مطالب خود دقیقاً به نیازهای مشتریانتان پاسخ دهید.

۲۰# استمرار در تولید محتوا و زیاد بودن تعداد مقالات و پیام های تبلیغاتی شما در رونق کسب و کارتان موثر است  اما باید در نظر داشته باشید که در طول این استمرار سطح کیفیت مقالات خود را نیز حفظ کنید.

۲۱#  همیشه در مقالات و محتوای تبلیغات خود صرف نظر از اینکه موضوع آن چیست تمرکزتان را روی مخاطبینتان بگذارید. نباید هنگام تولید محتوا هدف را فروش بسیار خوب و یا رنگ مناسب برای وب سایت خود در نظر بگیرید.  اگر شما محتوای خود را در راستای نیاز مخاطبین و برای رضایتمندی آنها تولید کنید  به دنبال آن شاهد رونق کسب و کار و افزایش فروش خود نیز می شوید. همچنین وقتی مخاطبین محتوای مطالب شما را بپسندند و آن را به اشتراک بگذارند وب سایت شما نیز از نظر آمار و رنک بهبود خواهد داشت.

۲۲#  محتوای مطالب را  به نحوی بنویسید که انگار در حال مکالمه با دوستانتان هستید. حس اعتماد و صمیمیت بین شما و مخاطبینتان بسیار مهم است. کاربران مطالبی که در قالب گفتگو با آنها باشند را بیشتر می پسندند.  همچنین در نظر داشته باشید که مطالب را در سطح آنها بنویسید و  از به کارگیری کلمات و جملات پیچیده دوری کنید.

۲۳# شما نمی توانید خودتان را مجبور به نوشتن یک محتوای خوب کنید. اگر در یک زمان خاص نمی توانستید به نحو احسنت اقدام به تولید محتوا کنید، نوشتن مطالب خود را به زمان دیگری موکول کنید.

نکاتی که اشاره شد بخشی از مسائلی بود که هنگام نوشتن مطالب خود باید به آنها دقت کنید تا بتوانید در بازاریابی محتوا موفق شوید. امیدواریم بهترین استفاده را از نکات گفته شده ببرید.

4 نکته مهم در ایمیل مارکتینگ

نوشته 23 نکته کلیدی برای موفقیت در بازاریابی محتوا محور اولین بار در میموس پدیدار شد.

http://mimos.ir
http://mimos.ir/blog/internet-marketing/
http://mimos.ir/blog/seo-training/
http://mimos.ir/blog/mobile-marketing/
http://mimos.ir/blog/business/
http://mimos.ir/blog/about-web-sites/
http://mimos.ir/blog/internet-business/
http://mimos.ir/blog/email-marketing/
http://mimos.ir/blog/internet-advertisement/
http://mimos.ir/blog/user-experience/
http://mimos.ir/blog/entrepreneurship-education/
http://mimos.ir/blog/content-marketing/
http://mimos.ir/blog/social-network-marketing/
http://mimos.ir/blog/online-tools/

No comments:

Post a Comment