Wednesday, October 4, 2017

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی http://mimos.ir

+Public https://mimos.ir/e-commerce-seo/

به جرات می توانم بگویم که راهنمای پیش روی شما، کامل ترین راهنمای سئو سایت فروشگاهی است. این پست حرفه ای هر چه که برای سئو سایت فروشگاهی که لازم است بدانید را در اختیارتان قرار می دهد، از جستجوی کلمه کلیدی گرفته تا مسائل تکنیکی سئو در خصوص بک لینک سازی برای سایت، بنابراین اگر دنبال ترافیک هدفمند بیشتری از طرف موتورهای جستجو هستید و قصد دارید این ترافیک را به مشتری در دنیای تجارت الکترونیک تبدیل کنید، همراه ما باشید.

 

۱# کلمه کلیدی جستجو

سئو تجارت الکترونیک

اگر دنبال این هستید که یک کمپین موثر سئو فروشگاه آنلاین راه بیاندازید، باید مطمئن باشید که کلمه کلیدی جستجویتان در همه بخش ها عمل می کند. چرا؟

چون کلمه کلیدی جستجو به هر کار دیگر که با سئو شما در وب سایت خود انجام می دهید مرتبط است (برای مثال، بدون کلمه کلیدی  امکان بهینه سازی صفحات دسته بندی و محصول وجود ندارد). لیست کلمات کلیدی تاثیر مستقیم بر روی سئو سایت شما دارد. برای مثال معماری سایت شما و آدرس های آن نیاز به کلمات کلیدی برای حسابرسی دارند.

بنابراین شما می توانید ببینید که کلمه کلیدی جستجو یک تلاش بزرگ برای سایت های تجاری جهت کسب ترافیک است. در این مقاله قصد داریم منابع بکر کلمه کلیدی هایی که مشتری ها در هنگام جستجو استفاده می کنند را معرفی کنیم و به شما نشان دهیم که چگونه از میان آنها بهترین را انتخاب کنید.

چطور کلمه کلیدی تجاری برای صفحات محصول و دسته بندی پیدا کنیم؟

بیشتر آموزش های کلمات کلیدی در دیگر سایت ها بر روی کلمات کلیدی اطلاعاتی تمرکز می کند. اینها کلمات کلیدی مهمی هستند که مردم در موتورهای جستجو تایپ می کنند تا به محتوای مفید دست یابند.

کلمات کلیدی متمرکز، جایگاه خودشان را در صفحات فروشگاهی دارند، اما اکثریت کلمات کلیدی شما بایستی حول محور صفحات تولیدی شما باشند. این به این معنی است که شما نیاز به جستجو کلمه کلیدی با تمرکز ذهنی بر کلمات کلیدی محصولات دارید. با ما همراه باشید تا عملا با این موضوع آشنا شوید.

پیشنهادات بامیلو یا دیجی کالا

در زمینه راه اندازی فروشگاه، حتما دیجی کالا و بامیلو رقیب شما خواهند بود؛ حتما نگاهی به آنها بیاندازید؛ از آنجا که این سایت ها بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی فارسی هم هستند بنابراین می توانند یک معدن طلای کلمه کلیدی متمرکز بر محصول هم باشند. در شکل زیر ببینید که چطور می توان در دیجی کالا به جستجوی کلمه کلیدی پرداخت. در ابزار جستجوی دیجی کالا وارد شوید و کلمات توصیفی مناسب محصولات تان را وارد کنید.

جستجوی کالا در سایت دیجی کالا

کلمه کلیدی های پیشنهادی که دیجی کالا پیشنهاد می دهد اغلب بسیار هدفمند هستند و به عنوان دنباله کلمه کلیدی بلند شناخته شده اند. دنباله کلمه کلیدی بلند دو یا سه کلمه ای که پیشنهاد داده می شوند ممکن است بهترین نباشند اما رقبای کمتری خواهند داشت. بهترین و مهمترین کلمه کلیدی ها را انتخاب کنید و آنها را درهم بریزید و در سایت تان تکرار کنید.

 

۲# ابزار چرخش کلمه کلیدی KeywordTool

این ابزار یک ابزار نسبتا خوب برای کشف پیشنهادات جستجوی دیجی کالا و آمازون در دسته فروشگاهی (برای جستجوی انگلیسی) و همچنین گوگل در دسته های مختلف دیگر است، برای استفاده از ابزار نامبرده کافیست وارد این سایت شوید و کلمه کلیدی را به این ابزار بدهید:

ابزار چرخش کلمه کلیدی KeywordTool

تا به شما ده ها کلمه کلیدی پیشنهادی ارائه بدهد:

نتیجه جستجو برای کلمه کلیدی در ابزار چرخش کلمه کلیدی KeywordTool

نه تنها این ابزار این کار را بسیار سریع تر از حالت دستی آن انجام می دهد بلکه تجربه من نشان داده که مقدار قابل توجهی ایده برای کلمه کلیدی هدفمند بیشتر از روش قدیمی و از مد افتاده آن پیشنهاد می دهد.

برای مثال، وقتی از کلمه کلیدی (خرید کفش مردانه) برای جستجو در دیجی کالا استفاده می کنیم، دیجی کالا به من ۳ کلمه کلیدی پیشنهاد کرد که این ابزار آن ها را به ۲۶ کلمه کلیدی تبدیل کرد.

کلمه کلیدی طولانی در دیجی کالا

در هنگام سازماندهی محتوای سایت  این لیست کلمه کلیدی را در نظر داشته باشید تا بتوانید برای گوگل حساسیت ایجاد کنید.

کلمه کلیدی طولانی در ابزار KeywordTool

در سایت دیجی کالا می توانید دسته بندی های مختلف را ببینید، که هر کدام با دنباله های خود می توانند کلمه کلیدی طلایی باشند که در سایت شما هم قابل استفاده هستند.

 

۳# دسته بندی های دیجی کالا (سایت رقیب)

اغلب مالکان سایت های فروشگاهی صفحات دسته بندی شان را حول کلمات کلیدی اتفاقی بهینه سازی می کنند و با این روش سعی می کنند مشتریانی که ممکن است دنبال محصول تجاری آنها باشند را به تله بیاندازند و این کلمات کلیدی که استفاده می کنند می شود گفت کمی کمتر از ایده آل خواهند بود.

ممکن است به نظر شما اشتباه بزرگی باشد، اینکه صفحات دسته بندی به خوبی به صفحات معمول تبدیل نشود. اما چطور آنها هنوز فروششان را دارند؟ شاید آنها برای ایجاد حساسیت برای کلمات کلیدی عالی، بر روی صفحات دسته بندی سرمایه گذاری کرده اند.

به صفحات دسته بندی رقبایتان مانند دیجی کالا نگاهی بیاندازید.

اگر شما رقیبتان دیجی کالا است(در حال حاضر دیجی کالا رقیب اصلی کلیه فروشگاه های اینترنتی ایران هست 🙂 )، روی گزینه بخش فروش در قسمت بالای صفحه خانگی آن کلیک کنید. در شکل زیر می توانید یک لیست کامل صفحات دسته بندی اصلی دیجی کالا را ببینید.

دسته بندی اصلی محصولات دیجی کالا

ممکن است این دسته بندی برای سایت شما مناسب نباشد، بنابراین دنبال کلماتی برای دسته بندی بگردید که برای دیدن زیر مجموعه های بخش اصلی سایت حساسیت ایجاد کنند.

زیرمجموعه دسته های اصلی محصولات دیجی کالا

دیجی کالا مانند آمازون دسته بندی های گسترده ای ندارد، البته این فروشگاه بسیار بزرگ است اما با آمازون که نیم میلیارد محصول دارد اصلا قابل مقایسه نیست، اگر می خواهید دسته بندی های مرتبط را بیشتر نگاه کنید میتوانید از بخش مرور محصولات استفاده کنید و در سمت راست محصول را ببینید، در تصویر زیر می توانید تمام بخش ها و زیر بخش های صفحه دسته بندی رقبا را مشاهده کنید:

مرور دسته بندی محصولات فروشگاه دیجی کالا

الان وقت آن است که تمرکز بیشتری بر روی این لیست انجام دهید و بر روی کشف کلمات کلیدی دسته بندی که ممکن است برای سایت شما مناسب باشد تمرکز کنید. برای مثال اگر شما سایتی را داشته باشید که بر روی فروش محصولات آشپزخانه کار می کند، بر روی گزینه تجهیزات خانگی کلیک کنید:

لوازم خانگی برقی - خردکن و غذاساز

سپس روی گزینه مخلوط کن کلیک کنید:

مخلوط کن - دسته بندی محصولات دیجی کالا

در این لیست دیجی کالا به شما کلمه کلیدی هایی برای توصیف مخلوط کن استفاده می کند را نشان خواهد داد:

دسته بندی مخلوط کن

این فهرست تمام کلمه کلیدی هایی که در صفحات دسته بندی سایت فروشگاهی برای خردکن و غذاساز مورد استفاده قرار می گیرد را لیست می کند. (مثال : مخلوط کن پارس خزر – مخلوط کن تفال )

دیجی کالا یک منبع بزرگ برای کشف کلمات کلیدی صفحات دسته بندی است اما ممکن است از جایگاه کلمه کلیدی جستجو شده توسط مشتریان هنوز فاصله زیادی داشته باشید. به همین دلیل توصیه می کنیم که به کلمه کلیدی هایی که رقبای صنعتی تان در صفحات دسته بندی شان استفاده می کنند نگاهی بیاندازید.

به طور مثال اگر سایت فروشگاهی شما یک سری هدفون های نسل آخر می فروشد، شما حتما باید سری به بخش هدفون دیجی کالا بزنید و همان کاری که با بخش قبلیِ سایت دیجی کالا انجام دادیم را برای این بخش هم انجام دهید و از کلمه کلیدی های صفحه دسته بندی آن استفاده کنید و آنها را به لیست تان اضافه کنید.

دسته بندی هدفون

زیر دسته دسته بندی هدفون

ویکی پدیا

مانند رقبای تجاری شما، ویکی پدیا هم کلمه کلیدی های دسته بندی سایت را در قالب موضوعات طبقه بندی می کند. به عبارت دیگر آنها فعالیت های دشواری برای مرتب سازی آیتم ها برای شما انجام می دهند.

بیایید نگاهی به مثال اینکه چگونه می توان از ویکی پدیا برای جستجوی کلمات کلیدی تجاری استفاده کرد بیاندازیم. اول از همه، یک کلمه کلیدی که محصول یا دسته بندی سایت شما را نشان می دهد را وارد کنید:

ویکی پدیا فارسی

سپس ورودی های ویکی پدیا را برای کلمه ها و عبارات ای که برای محصولاتی که ممکن است شما در سایت تان داشته باشید حساسیت ایجاد می کنند را چک کنید:

کلمه کلیدی در ویکی پدیا

علاوه بر اسکن مقاله، نگاهی به جعبه محتواها بیاندازید. این کار گاهی باعث می شود که کلمه کلیدی های عالی برای صفحات دسته بندی پیدا کنید.

کلمات کلیدی دسته بندی ویکی پدیا

وقتی کارتان با کلمه کلیدی های پیشنهادی ویکی پدیا تمام شد، وقت آن رسیده است که به ابزار طراح کلمه کلیدی گوگل Google Keyword Planner سر بزنیم.

 

۴# طراح کلمه کلیدی گوگل Keyword Planner

گرچه طراح کلمه کلیدی گوگل برای جستجوی کلمه کلیدی ضروری است اما این ابزار در تولید کلمه کلیدی انتخابی یکتا زیاد موفق عمل نمی کند. برای مثال، اگر شما یک کلمه کلیدی مناسب برای صفحات دسته بندی مثل سرویس قابلمه را در طراح کلمه کلیدی گوگل وارد کنید:

گلوه کلمات کلیدی پیشنهادی در google keyword planner

این مثال نشان می دهد که اگر کمی با دقت کار کنید قطعا به کلمات کلیدی با ارزشی خواهید رسید که هیچ گاه به طور مستقیم به آنها نخواهید رسید.

کلمه کلیدی پیشنهادی google keyword planner

نکته: قبل از اینکه روی گزینه کلمه کلیدی های برگزیده کلیک کنید، نگاهی به لیست گروهی کلمه کلیدی در قسمت کلمات کلیدی برگزیده ی تجاری Ad Group Ideas  – که از بخش تبلیغات گوگل نشات می گیرند – بیاندازید. این بخش ممکن است شامل کلمات کلیدی یکتایی باشد که در قسمت کلمه کلیدی برگزیده Keyword Ideas ظاهر نشده باشند.

کلمات مرتبط کلمه کلیدی در google keyword planner

چون طراح کلمه کلیدی گوگل تعداد زیادی کلمه کلیدی تولید نمی کند. توصیه می کنیم که از آن در اصل برای چک کردن حجم جستجو و اهداف تجاری استفاده کنید.

 

۵# چطور کلمه کلیدی را برای صفحات محصول و دسته بندی به کار ببریم؟

اکنون یک لیست از کلمات کلیدی با پتانسیل مناسب در اختیار دارید، حال باید ببینیم چطور از بین این کلمات، کلمات کلیدی مان را انتخاب کنیم. برای انجام این کار چهار مرحله چک لیست به شما معرفی می کنیم که کمک می کنند  بهترین کمپین های تجاری سئو را شناسایی کنید.

حجم جستجو

این فاکتور، مهم ترین معیار اندازه گیری برای ارزیابی جستجوی یک عبارت است. اگر تاکنون هیچ جستجویی برای آن کلمه کلیدی صورت نگرفته باشد، نمی توان هیچ پیش بینی مشخصی کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد و در صفحه اول نتایج گوگل بین رقبا چه اتفاقی صورت میگیرد.

این بدان معنی است که هیچ توصیه ای برای کسب حجم جستجوی خاص وجود ندارد. اگر در حوزه صنعتی خود به حجم جستجو نگاه می کنید تا درک درستی از حجم بالا و پایینِ واژه جستجو شده پیدا کنید و آن را با لیست کلمات کلیدی خود تطابق دهید؛  تا بهترین کلمه را پیدا کنید – کافیست برای فهمیدن حجم جستجوی کلمه کلیدی آن را به طراح کلمه کلیدی گوگل بدهید آنگاه می توانید میانگین جستجو را در ستون ماهانه ببینید:

میزان جستجوی ماهانه کلمه کلیدی

نکته: بعضی از کلمات تغییرات فصلی بزرگی دارند. مطمئنا در ماه اسفند جستجو درباره  کلمه کلیدی لباس عید خیلی بیشتر از ماه دیماه یا خرداد خواهد بود. اما برای دیگر کلمات غیر فصلی فراز و فرود هایی برای جستجو هایشان در سال وجود دارد، مثلا کلمه کلیدی برند های لباس تُرک در تیرماه در حدود ۲.۵ برابر بیشتر از ماه مهر مورد جستجو قرار گرفته است.

سئو تجارت الکترونیک

کسی چه می داند؟ تنها چیزی که در این زمینه مهم است، کلمه کلیدی انتخابی شماست، کلمه ای که برای سایت خود انتخاب می کنید، در طول سال از نظر جستجو نوسان و بالا پایینیِ نامعلومی را تجربه می کند و همین روی ترافیک سایت شما هم تاثیر گذار است.

با یک نگاه سریع ببینید که چطور حجم جستجو می تواند در طی یک سال تغییر کند، برای هر کلمه کلیدی موجود در لیست یک نمودار کوچک برای مشاهده تغییرات حجم ماهانه آن کلمه کلیدی وجود دارد:

سئو تجارت الکترونیک

 

کلمه کلیدی مناسب محصول

این قسمت مهمترین چالش است، بیایید این طور فکر کنیم که کلمه کلیدی با هزاران حجم جستجو پیدا کرده ایم. این برای موفق شدن کافی است؟

واقعا این طور نیست.

دلیلش این است که کلمه کلیدی ممکن است کاملا برای محصول سایت تجاری شما مناسب نباشد. اگر کلمه ای کلیدی انتخاب کرده اید حتی یک ذره هم با چیزی که قصد فروش آن را دارید فاصله داشته باشد، زمان زیادی برای تبدیل به کلمه کلیدی دیگری خواهید داشت.بنابراین قبل از رفتن به مرحله بعد در همین مرحله دوباره چک کنید که کلمه کلیدی انتخاب شده چیزی باشد مثل چسب، به چیزی که قصد فروش آن را دارید بچسبد.

برای مثال بیایید فرض کنیم سایت فروشگاهی شما قصد فروش چای کیسه ای سبز ژاپنی را دارد و شما هم با کلمه کلیدی مثل پودر چای سبز  روبرو می شوید.

سئو تجارت الکترونیک

فکر کنید که شما قصد فروش پودر چای سبز ندارید و فقط چای کیسه ای می فروشید، شما می توانید یک صفحه دسته بندی حول این کلمه بسازید و این جستجوها را به چیزی که در واقعیت سایت شما می فروشد تبدیل کنید.

این کار کاملا امکان پذیر است اما با حیله و ترفند.

اگر فکر می کنید که کلمه کلیدی تان تعداد کمی مورد جستجو انجام می گیرد من توصیه می کنم که کلمه کلیدی را انتخاب کنید که برای تجارت شما بیشتر هدفمند شده باشد مثل چای سبز آنلاین.

سئو تجارت الکترونیک

اکنون شما یک لیست از کلمات کلیدی دارید که درصد میزان جستجوها را هم دارد و با محصول تجاری سایت شما متناسب است. وقت آن است که ببینیم آیا این جستجوگران قصد دارند از کارت اعتباری خود استفاده کنند و چیزی که شما می فروشید را بخرند.

اهداف تجاری

رتبه اول حجم بالای جستجوی کلمه کلیدی را دارید؟ این عالیه.اگر این طور است فقط استارتر خوبی برای جستجو دارید. قبل از اینکه بخواهید راجع به یک کلمه کلیدی تصمیم بگیرید، یک ثانیه وقت بگذارید و ببینید که مردم با این کلمه کلیدی به خرید رسیده اند یا نه فقط در حد جستجو با آن کار کرده اند.

 خوشبختانه این بررسی با ابزار طراح کلمه کلیدی گوگل بسیار راحت شده است، اول از همه نرخ رقابت پذیری آن کلمه کلیدی را چک کنید:

سئو تجارت الکترونیک

گزینه رقابت نشان دهنده این است که چه تعداد مردم این کلمه کلیدی را به گوگل پیشنهاد داده اند. به طور کلی، اگر مردم زیادی یک کلمه کلیدی را پیشنهاد بدهند برای آن کلمه کلیدی درآمد ساخته می شود و این وقتی ارزش دارد که وارد دنیای تجاری سئو می شوید. همواره توصیه می کنیم کلمه های با میزان رقابت پذیری متوسط و بالا را انتخاب کنید.

همان طور که دیدید؛ یک روش خوب برای اینکه مردم این کلمه کلیدی را به کلمه کلیدی شان تبدیل کرده اند یا نه معیار رقابت پذیری  است اما باز هم مهمترین معیار؛ پیشنهادات گوگل است. روشن است که کلمات کلیدی که نرخ پیشنهاد گران تری دارند برای رتبه بندی جستجوی گوگل رقابت پذیرتر هستند. در بخش بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت، اکنون نرخ پیشنهاد را برای کلمه کلیدی لیست تان چک کنید.

رقابت کلمه کلیدی

این کلمه کلیدی به صورت معنی دار مورد جستجوی کمتری قرار گرفته است. به همین خاطر نیاز است که تمام چهار فاکتور برای ارزیابی کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت فروشگاهی بررسی شود.

 

هدف بندی کلمه کلیدی و بهینه سازی صفحه

در این قسمت می توانید ارزیابی کنید که آیا نتیجه برتر گوگل برای کلمه کلیدی خاص بهینه سازی شده است یا نه. اگر صفحات تنها  شبه رابطه ای با آن کلمه کلیدی داشته باشند می توانید با علامت گذاری آنها را به عنوان صفحه ی با شاخص بالا مشخص کنید. برای مثال، اگر برای عبارت "قاب آیفون" جستجو می کنید متوجه می شوید که اغلب صفحات اول برای این جستجوهای خاص بهینه سازی شده اند.

کلمه کلیدی در جستجوی گوگل

اغلب افرادی که در گوگل به دنبال قاب آیفون می گردند ممکن است گیج شوند که این "دسته " چیست؟ اگر شما صفحه دسته بندی فروشگاه اینترنتی خود را حول کلمه کلیدی "قاب آیفون – فانتزی – ژله ای و …" بهینه سازی کنید، جهش خوبی در بین رقبای خود خواهید داشت.اکنون یک لیست از کلمات کلیدی جستجو شده دارید که رقابت پذیری کمی دارند و به احتمال زیاد به خریداران تبدیل می شوند و اکنون وقت آن است که معماری و ساختار سئو سایت فروشگاهی خود را راه اندازی سپس بهینه سازی کنید.

 

۶# معماری سایت مطابق با یک فروشگاه آنلاین سئو شده

معماری سایت یا اینکه چگونه صفحات سایت شما سازمان دهی و مرتب شوند از لحاظ سئو برای هر سایتی مهم است. اما برای سایت های فروشگاهی این قضیه دو برابر اهمیت دارد. علت آن است که یک فروشگاه آنلاین معمولی از یک وبلاگ معمولی یا یک سایت پیتزا فروشی آنلاین صفحات بیشتری دارد.

برای مثال، سایت bestbuy.com حدود ۶ میلیون صفحه دارد:

سئو تجارت الکترونیک

 با این تعداد صفحه این قضیه حیاتی است که معماری سایت شما دسترسی به صفحات مهم در سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو آسان کند.

راز کار در چیست؟

۲ قانون طلایی معماری سایت فروشگاهی را دنبال کنید:

قانون ۱ : همه چیز را ساده و مقیاس پذیر نگه دارید.

قانون ۲ : هر صفحه را حداکثر سه کلیک یا کمتر از صفحه خانگی تان فاصله دهید.

 

در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این دو قانون خواهیم داد. اما ابتدا نگاهی به مثال زیر انداخته تا ببینید چطور معماری اشتباه سایت به تلاش های سئو شما آسیب خواهد زد.

در این قسمت مثالی از معماری سایتی که دو قانون طلایی را رعایت نکرده است ارائه می دهیم:

سئو تجارت الکترونیک

چیزی که برای سئو مهم است این است که مسیر آن خیلی عمیق (طولانی) است. برای سایت های فروشگاهی اغلب اعتبار رتبه بندی گوگل به صفحه خانگی بر می گردد. به همین دلیل نباید مسیر طولانی باشد.

نمودار کاهش اعتبار برگه و صفحه Authority

در این مثال، حدود ۶ کلیک برای دسترسی به صفحه اول وجود دارد که همان طور که به آن اشاره کردم می بایست این مسیر ۳ کلیک و کمتر باشد.

مثالی از یک سایت فروشگاهی اینترنتی با معماری سئو شده

همان طور که می بینید، اعتبار در محصول سایت و صفحات دسته بندی متمرکز شده است. این اعتبار تمرکز یافته به رتبه بندی صفحات در گوگل کمک می کند و همین طور شاخص بندی این صفحات را بهبود می بخشد.

شکل زیر یک مثال است از اینکه چطور این امر برای یک سایت تجاری فروش کفش عمل می کند. نه تنها این معماری ساده و مسطح برای سئو سایت خوب است بلکه کاربران هم عاشق آن می شوند و همچنین برای مرورگرها یافتن محصولاتی که نیاز است راحت تر خواهد شد.

اگر دنبال یک ظرف غذای جدید برای سگ تان هستید، می بایست در صفحه خانگی بر تیتر سگ کلیک کنید:

سئو تجارت الکترونیک

سپس گزینه ظرف را انتخاب کنید:

سئو تجارت الکترونیک

در این قسمت می توانید لیست محصولات این دسته بندی را ببینید:

سئو تجارت الکترونیک

 همین طور که شما می توانید هرچه که می خواهید را پیدا کنید، گوگل هم می تواند به راحتی صفحات محصول سایت را بیابد و ایندکس کند.

 

۷# سئوی درون صفحه فروشگاه آنلاین

حال که معماری سایت را راه اندازی کرده اید، وقت آن است که صفحات دسته بندی ها و محصولات را بهینه سازی کنید. برای اغلب سایت های تجاری این دو نوع صفحه ضامن اصلی ترافیک و فروش می شوند. این قضیه ممکن است این ذهنیت را ایجاد کند که اگر یک نفر در جستجوی کفش پیاده روی قرمز نایک سایز ۳۸ جستجو کند، قصد خرید جدی تری نسبت به کسی که برای خرید آنلاین کفش جستجو می کند دارد. در تصویر زیر می توانید ساختار کلی معرفی محصول در یک فروشگاه اینترنتی مطابق با اصول سئو را ببینید:

سئو محتوای سایت فروشگاهی

عنوان

کلماتی مثل خرید، ارزان و هدفمند را برای ساخت عنوان خوب اضافه کنید. روشن است که می خواهید کلمه کلیدی پایه را در عنوان صفحه استفاده کنید.

اما به همین کفایت نکنید. اصلاح کننده ها را به عنوان اضافه کنید تا بتوانید برای جستجو های دنباله بلند (چند سیلابی) در گوگل حضور پیدا کنید. برای مثال، فرض کنید که کلمه کلیدی شاخص برای صفحه دسته بندی شما هدفون های بدون خش باشد. به جای اینکه از عنوان ساده "هدفون های بدون خش" استفاده کنید کلمه کمپانی هدفون های R'us  را هم کنار آن به کار بگیرید.

یک یا دو کلمه که معمولا مردم در هنگام جستجوی محصولات استفاده می کنند را می توانید ببینید:

ارزان – مرور – هدف – بهترین – آنلاین – بدون هزینه حمل و نقل – حراج – تخفیف

می توانید با ترکیب آن ها عنوان های خوبی بسازید

 

عنوان: از کلمات جذب کننده کلیک مثل x%تخفیف و کمترین قیمیت برای بهبود کلیک در راستای رتبه استفاده کنید.

گوگل مایل است از کلیک در راستای رتبه بندی عمومی به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده کند (یعنی اگر برگه ای کلیک های بیشتری دریافت کند، گوگل کم کم به آن برگه رتبه بهتری می دهد). و حتی در صورت نبود این رتبه بندی باید عنوان شما برای کلیک در راستای رتبه بهینه سازی شود. چون کلیک در راستای رتبه منجر به کلیک بیشتر و در نهایت فروش بیشتر خواهد شد. خوشبختانه تعداد انگشت شماری کلمات و عبارات وجود دارند که جستجوگران را به سایت شما هدایت می کنند که به آنها کلمات جذب کننده می گوییم. در این قسمت برخی از بهترین کلمات جذب کننده کلیک برای محصولات سایت فروشگاهی و صفحات دسته بندی را معرفی می کنیم.

  • X%off
  • حمل با کمترین هزینه
  • فروش
  • گارانتی
  • نازلترین قیمت
  • حمل رایگان

وقتی این چسبنده ها را به برچسب عنوان اضافه می کنید، کلیک های بیشتری را برای خودتان جمع می کنید که به معنی مشتری های بیشتر است.( مثال : فروش هدفون های بیت با گارانتی ۲ ساله – فروش هدفون های بیت با ۲۰% تخفیف و ارسال رایگان)

برچسب های توصیفی

شامل کلماتی مثل انتخاب برتر، حمل رایگان و تمام اقلام فروشی برای کسب حداکثر کلیک در راستای رتبه می شوند. توصیفات بخش مهمی از قسمت سئوی درون صفحه است که توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرند و نقش مهمی در حداکثرسازی کلیک در راستای رتبه دارد و اثر مستقیم بر روی رتبه بندی سایت دارد.

کلمات چسبنده عنوان که در مثال بالا لیست کرده ایم برای برچسب های توصیفی هم کار می کنند. تنها تفاوت آنها در این است که با تگ های توصیفی فضای بیشتری برای استفاده از عبارات طولانی تر وجود دارد. در مثال زیر می توانید عباراتی که می توانید برای کسب نرخ بیشتر استفاده کنید را ببینید:

  • بهترین حراج روز…
  • دریافت x% تخفیف برای …
  • فروش فوری تمام…
  • فروش تمام محصولات ….فقط برای امروز
  • انتخاب بزرگ …. با گارانتی با پایین ترین قیمت

محتوای صفحه دسته بندی و محصول: شامل بیش از هزار کلمه از محتوا است و از کلمه کلیدی حدود ۳ تا ۵ بار استفاده می کند. بهینه سازی صفحات محصول و دسته بندی یکی از بخش های چالش برانگیز مهم در بهینه سازی سایت فروشگاهی است. اگر محتوای با کیفیت بالا می خواهید، برخلاف یک پست وبلاگ، شما نیاز دارید که تبدیل ها را در نظر داشته باشید . در این قسمت سعی داریم سه تکنیک مهم سئو درون صفحه که اغلب برای صفحات فروشگاه اینترنتی استفاده می شوند را بیان کنیم:

حداقل یک توصیف هزار کلمه ای بنویسید

تحقیقات نشان داده که محتوای بزرگتر به کسب رتبه بهتر در گوگل منجر خواهد شد. حقیقت این است که گوگل می خواهد بفهمد در سایت شما چه خبر است و هرچه محتوایی که شما برای آن فراهم کرده اید بزرگتر و بیشتر باشد، گوگل بهتر می تواند کارش را انجام دهد. بنابراین، وقتی شما محتوای طولانی منتشر می کنید، مشتریان بهتر می فهمند قرار هست چه چیزی بخرند.

شاید به نظر شما امکان نداشته باشد هزار کلمه توصیف برای هر صفحه در سایت تان بنویسید اما اگر امکان دارد توصیه می کنیم محتوای طولانی تر و عمیق تر در توصیف محصولات بنویسید، حداقل برای ۵۰ تا  ۱۰۰ محصول از دسته بندی های مختلف سایت که اولویت بالایی دارند این کار را انجام دهید. برای مثال این صفحه سایت محصول دیجی کالا برای مک بوک پرو حدود ۱۱۵۰ کلمه توصیف (توضیحات محصول) آورده است:

محصول باید محتوا داشته باشد

و حتی در بررسی ها و دیدگاه کاربران صفحه محصول بیش از ۵۰۰ کلمه دیگر هم اضافه کرده است:

دیدگاه کاربران برای محصول در فروشگاه اینترنتی

کلمه کلیدی خود را در هر ۳ یا ۵ کلمه بگنجانید.

وقتی تصمیم گرفتید که توصیفات عمیق بنویسید و بر آن مسلط شدید، وقت آن است که کلمه کلیدی شاخص(اصلی) خود را ۳ تا ۵ بار اضافه کنید. این روش هیچ ربطی به چگالی کلمه کلیدی ندارد بلکه فقط می خواهید مطمئن شوید که گوگل می تواند در صفحه شما به درک درستی از محصول شما برسد. برای مثال اگر کلمه کلیدی شما هدفون بیت باشد باید مطمئن شوید که این عبارت در توصیفات شما در کمترین حالت ۳ مرتبه تکرار شده باشد.

کلمات مترادف ایندکس شده

کلمات مترادف ایندکس شده کلمه ها و عباراتی هستند که بسیار هم معنی و نزدیک به کلمه کلیدی های شما هستند. برای مثال بیایید فرض کنیم که شما صفحه دسته بندی تجاری خودتان را حول کلمه کلیدی آرام پز بهینه سازی کرده اید. واژه های نزدیک به این کلمه کلیدی می تواند اینها باشند:

  • زودپز
  • ۴ یا ۶ لیتری
  • زمان سنج
  • دیگ فشار
  • دستی
  • دستورالعمل خورشت
  • سوپ
  • قابل برنامه ریزی
  • تمام استیل

چطور می توان با این مترادف ها کار کرد؟

در زیر می توانید بفهمید که چگونه کلمات کلیدی مترادف خاص برای سئو فروشگاه آنلاین پیدا کنید و از آنها استفاده کنید.

مرحله اول: در دیجی کالا تست کنید.

ابتدا به سایت دیجی کالا بروید و کلمه کلیدی تان را جستجو کنید و در نتایج دنبال واژه هایی باشید که چندین بار در هر آیتم در صفحه دسته بندی تکرار شده اند بگردید:

کلمه کلیدی در نام محصولات مختلف در یک دسته بندی

 یا در صفحه آن محصول برای کلمه کلیدی خودتان دنبال کلمات خاص که برای هر آیتم تکراری هستند بگردید:

کلمه کلیدی در نام محصول مفرد

مرحله دوم: طراح کلمه کلیدی گوگل

در مرحله بعد کلمه کلیدی را در طراح کلمه کلیدی گوگل وارد کنید، سپس به کلمه کلیدی هایی که گوگل پیشنهاد می کند نگاهی بیاندازید:

وارد کردن کلمه کلیدی محصول در گوگل کیورد پلنر google keyword planner

و کلمات کلیدی :

کلمات کلیدی مرتبط

مرحله سوم: این کلمات کلیدی را در سراسر محتوا پخش کنید.

در نهایت از مترادف های کلمات کلیدی که برای محصول و توصیفات دسته بندی حساسیت ایجاد می کند استفاده کنید.

URLS: از کلمات کلیدی کوتاه و قوی در مسیرهای آدرس دهی استفاده کنید.

بررسی های ما روی حدود یک میلیون نتایج گوگل نشان داده است که ارتباط روشنی بین طول مسیر آدرس URL و رتبه بندی وجود دارد و مسیر آدرس دهی کوتاه نسبت به مشابه بلندتر آن رتبه بهتری کسب می کند

رتبه url ها بر اساس طول آنها در گوگل

چون شما یک سایت فروشگاهی را راه اندازی کرده اید، مسیرهای آدرس دهی شما به طور واضحی از سایت های دیگر طولانی تر خواهد بود. می بایست تعداد کاراکترهای مسیر آدرس دهی یک محصول از ۵۰ کاراکتر بیشتر نباشد، چون آدرس های طولانی گوگل را گیج خواهد کرد و البته سعی کنید کلمات کلیدی مهم را در مسیر آدرس دهی خود بگنجانید. در مثال زیر یک آدرس صفحه محصول طولانی نامناسب را می بینید.

سئو تجارت الکترونیک

شاید این مسیر آدرس دهی به نظر زیاد طولانی نباشد اما با آوردن برخی کلمات مثل شناسه محصول، نامناسب به نظر می رسند، در کنار استفاده از کلمات کلیدی قوی در آدرس دهی می بایست کلمات سئو پسند نیز استفاده کنیم. صفحات دسته بندی می بایست شامل یک یا دو کلمه توصیفی از آن دسته بندی باشند.

https://example.com/kitchen-appliances

همین رَویه را برای صفحات محصول با کلمه کلیدی شاخص استفاده کنید و کلمات را با "-" از هم جدا کنید.

https://example.com/kitchenappliances/slowcookers/6-quart-crockpot

لینک های داخلی: لینک هایی که آزادانه به صفحات با اولویت بالا لینک می شوند.

یک مبحث جالب در بهینه سازی سایت فروشگاهی لینک های داخلی هستند که تقریبا به طور اتوماتیک کار می کنند. این شرایط به خاطر اینست که منوی سایت سایت شما لینک های داخلی زیادی می سازند:

سئو تجارت الکترونیک

به همین دلیل لینک های داخلی استراتژیک بهترین تمرین برای سئو فروشگاه آنلاین هستند و می بایست وقت بیشتری برای آنها صرف کنیم. مخصوصا وقتی که از یک صفحه معتبر به صفحات دسته بندی و محصول با اولویت بالا لینک داخلی دریافت می کند.

تاثیر اعتبار برگه روی کیفیت بک لینک ها

برای مثال، بیایید فرض کنیم که یک پست وبلاگ تعداد زیادی بک لینک تولید می کند و شما یک صفحه محصول با رتبه ۵ برای کلمه ای مثل Moleskin Notebooks در گوگل دارید.

بنابراین برای این کلمه کلیدی قدرتمند، در برخی پست ها، یک انکور تکست بسازید:

سئو تجارت الکترونیک

سپس بگردید و تمام این کارها را برای صفحات با اولویت بالا یتان تکرار کنید.

دوستان، البته که مبحث بهینه سازی سازی انکور تکست خود به آموزش کاملی نیاز دارد که می توانید در مقاله زیر آن را مطالعه کنید:

آموزش بهینه سازی انکور تکست Anchor Text سایت

امتیاز دهی برای محصولات پیاده سازی کنید تا با چکیده ای قوی در گوگل ظاهر شوید.

اگر دنبال راه ساده ای هستید که در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر شوید لازم است که یک چکیده قوی در نتایج جستجویتان اضافه کنید. برای سایت های فروشگاهی شما شانس این را دارید که به یکی از مهمترین چکیده های چشم گیر یعنی امتیازها دسترسی پیدا کنید. مثال زیر را ببینید:

امتیاز دهی برای محصولات

چطور می توانیم به این ستاره ها دست پیدا کنیم؟ با پیاده سازی علامت های Schema.org در صفحات محصول تجاری و یا در وردپرس و ووکامرس – با استفاده از افزونه های امتیاز کاربر.

نشانه گذار Markup یک کد ساده است که شما به صفحات مشخصی از سایت تان اضافه می کنید. این کد به موتور جستجو یک فهم عمیق تر درباره محتوای صفحه ها می دهد. در شکل زیر می توانید نمونه های ویژه ی نشان گذاری شده را مشاهده کنید.

سئو تجارت الکترونیک

هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل این چکیده را آن طور که از او خواسته اید در نتایج نشان دهد. افزودن این چنین سیستمی تنها شانس شما را بهبود می بخشد. اگر از وردپرس استفاده می کنید نیازی نیست که این کار را دستی انجام دهید، کافیست افزونه های امتیازدهی نصب کنید، User Rating را در مخزن وردپرس جستجو کنید تا بهترین ها را پیدا کنید.

سیستم امتیاز دهی کاربر به محصول

اگر از سرویس های دیگری استفاده می کنید می توانید با یک کدنویس مشورت کنید تا به بهترین شکل سیستم امتیاز دهی محصول را در سایت خود راه اندازی کنید.

  

۸# سئو تکنیکی در فروشگاه آنلاین

سئوی تکنیکی یکی از نکاتی است که برای تمام سایت ها مفید است، اما میزان این اهمیت برای سایت های فروشگاهی دوبرابر می شود. چون سایت های فروشگاهی بسیار بسیار صفحه برای مدیریت دارند. حتی یک سایت تجاری کوچک می تواند بیش از ۵ هزار صفحه داشته باشد و تمام این صفحات شانس مسائل سئو را بیشتر می کند و فقط این نیست، بیشتر صفحات محصولات تجاری تعداد زیادی بک لینک که باید به آنها اشاره کنند را ندارند.

این بدان معنی است که تکنیک های سئو اغلب شاخصی برای صفحه اول گوگل هستند. برای مثال اگر شما و رقیب تان در یک سطح باشید، سطح تکنیکی سئوی سایت می تواند از یک تا ۵ رتبه در صفحه نتایج گوگل سایت شما را بالاتر ببرد یا پایین تر بیاورد. به همین دلیل مسایل تکنیکی سئوی بهترین راه حل برای بهینه سازی سایت فروشگاهی محسوب می شوند.

چگونه مسایل تکنیکی عمومی سئوی سایت های فروشگاهی را حل کنیم؟

مسئله: صفحات بسیار بسیار زیاد

با وجود هزاران صفحه در سایت ممکن است حل مسایل تکنیکی سایت یک کابوس به نظر بیاید. ممکن است نوشتن یک محتوای یکتا برای هر صفحه یک کار خیلی مهمی باشد. همین طور هر چه صفحات بیشتری داشته باشید امکان اینکه با مسئله محتوای تکراری روبرو شوید بیشتر است.

چرا این اتفاق می افتد؟

بیشتر سایت های تجاری محصولات بسیار زیادی برای فروش دارند چون هر کدام از این محصولات صفحه خودشان را نیاز دارند، سایت مجموعه ای از صفحات زیادی خواهد شد، همین طور گاهی هر تغییر جزیی در همان محصول (برای مثال ۱۵۰ سایز مختلف کفش) مسیر آدرس دهی خودش را خواهد داشت که می تواند به تعداد صفحات کل سایت تجاری شما اضافه شود.

چطور این مشکل را حل کنیم؟

ابتدا بهتر است صفحاتی را که حذف آنها یا عدم ایندکس آنها تاثیری روی سایت ندارند را حذف کنیم. تجربه نشان داده است ۸۰% فروش سایت های تجاری روی ۲۰% محصولات آنها است.( قانون قدیمی ۲۰/۸۰ )

و حدود ۶۰%محصول سایت هیچ فروشی در طول سال ایجاد نمی کنند. به جای بهبود این صفحات بهتر و ساده تر است که آنها را پاک کنید یا ایندکس نکنید یا اینکه آنها را با هم ترکیب کنید و یک سوپر صفحه بسازید.

می توانید از سرویس های خدمات مشتریان مثل shopify و یا ووکامرس در وردپرس استفاده کنید تا متوجه شوید کدام یک از محصولات تان هیچ درآمدی برایتان تولید نمی کند و در این صورت انها را در لیست صفحه هایی که ممکن است حذف شوند قرار دهید.

سئو تجارت الکترونیک

اگر صفحه ای به سایت شما بازدید کننده نمی آورد یا هزینه ای به جیب شما تحمیل می کند، باید از خودتان بپرسید اهمیت این صفحه در چیست؟ این صفحه تلاش های سئوی تکنیکی شما را پیچیده تر می کنند. در بعضی حالت ها این صفحه ها وزن های مرده ۵ تا ۱۰ درصد سایت شما را به خود اختصاص می دهند و برای سایر سایت های غیر تجاری این میزان به ۵۰ درصد هم می رسد.

مسئله: محتوای تکراری

محتوای تکراری یکی از عمومی ترین مسائل سئوی سایت فروشگاهی است و برای فهم آن می توانید سری به جستجوی گوگل بزنید. با تعهد به نوشتن محتوای یکتا در تمام صفحات تجاری در کنار استفاده از تکنیک های پیشرفته سئو مانند برچسب های شناخته شده می توان براحتی از مشکل محتوای تکراری گذشت. همچنین از سایت Siteliner.com استفاده کنید.

چرا این اتفاق رخ می دهد؟

دلایل زیادی برای اینکه محتوای تکراری در سایت تجاری شما دیده شود وجود دارد. در این قسمت سه مورد از آنها را بررسی می کنیم: اولا سایت برای هر نسخه از محصول یا دسته بندی یک مسیر آدرس دهی یکتا تولید می کند. برای مثال اگر یک منوی دسته بندی مانند این داشته باشید:

سئو تجارت الکترونیک

 ممکن است مسیر آدرس دهی مثل این داشته باشید:

سئو تجارت الکترونیک

اگر این مسیرهای آدرس دهی توسط گوگل ایندکس شوند حتما محتوای تکراری زیادی خواهیم داشت در صورتی که اگر تغییرات جزیی کوچکی در همان محصول داشته باشیم برای مثال در سایز و رنگ کفش ها. آنگاه مسیر های آدرس دهی یکتایی برای آن محصول خواهیم داشت.

دوما ما یک سری محتواهای تکیه کلامی یا عمومی داریم، که برای توضیح کلی برخی از محصولات استفاده می کنیم مخصوصا در متونی که در چندین صفحه متوالی قرار دارند. مثال زیر را ببینید:

سئو تجارت الکترونیک

البته  که خوب است که یک یا دو خط کوتاه در هر صفحه برای معرفی محصول داشته باشیم اما اگر این متن تکیه کلام شما بیش از ۱۰۰ کلمه شود و در چندین صفحه دیده شود از نظر گوگل محتوای تکراری شناخته خواهد شد. نهایتا، هر گاه محتوای تکراری یا مشابه در چندین محصول یا صفحه دسته بندی داشته باشیم، یک سری توصیفات تکراری خواهیم داشت. برای مثال در زیر یک مثال از محتواهای تکراری صفحات محصولی تجاری در دو سایت مختلف را می بینید:

سئو تجارت الکترونیک

صفحه محصول دوم:

سئو تجارت الکترونیک

همان طور که می بینید محتوای این دو صفحه تقریبا شناخته شده و یکسان هستند.

چطور این مشکل را برطرف کنیم؟

اولین انتخاب می تواند این باشد: صفحاتی که ترافیک موتور جستجو ندارند را ایندکس نکنیم. اما این راه حل ممکن است به مسئله محتواهای تکراری منجر شود.

برای مثال اگر فیلترهای دسته بندی شما مسیرهای آدرس دهی یکتایی را تولید می کنند، می توانید این مسیرهای آدرس دهی را ایندکس نکنید مشکل حل خواهد شد. این یک راه حل ساده است که بسیاری از مشکلات محتواهای تکراری را در بطن خفه می کنند.

یکبار که تمام مسیرهای آدرس دهی سایت که منجر به حساسیت می شوند را ایندکس می کنید به سراغ برچسب متعارف rel= canonical بروید. یک برچسب متعارف به سادگی به موتورهای جستجو می گوید که صفحه مزبور دقیقا کپی چندین نسخه متفاوت از همان صفحه است. وقتی موتورهای جستجو یک برچسب متعارف را در صفحه می بینید متوجه می شود که نباید با آن مانند یک صفحه یکتا برخورد می کند.

متعارف سازی rel= canonical

متعارف سازی به تنهایی مسائل محتوای تکراری را حل نمی کند اما به بک لینک های شما کمک می کند که با ارزش تر شوند. چون لینک هایی که به چندین مسیر آدرس دهی مختلف اشاره می کنند مجددا به یک مسیر آدرس دهی مفرد مسیردهی می شوند و این کار آنها را قوی تر می سازد.نهایتا زمان آن رسیده است که محتوایی صد درصد یکتا و ناب برای تمام صفحات که ایندکس نشده اند یا با یک مسیر آدرس دهی متعارف ساخته شده اند، بنویسید.

البته که این کار سختی خواهد بود مخصوصا برای سایت های تجاری با هزاران صفحه اما قطعا انجام این کار برای رقابت با غول های تجارت مثل دیجی کالا و همین طور تلاش برای کسب رتبه در صفحه اول نتایج گوگل لازم است. برای آسان تر کردن این پروسه توصیه می کنیم قالب هایی برای محصولات و توصیفات صفحه دسته بندی بسازید. (در آینده توضیح خواهیم داد)

مسئله: محتواهای ضعیف

محتواهای ضعیف مشکل عمومی تکنیکی سئو است که در سایت های تجاری دیده می شوند. بعد از حل مشکل محتواهای تکراری ممکن است به صفحاتی در سایت تان بر بخورید که محتواهای ضعیف و سبکی دارند. اشتباه نکنید محتواهای تکراری می توانند کمپین های سئو فروشگاه اینترنتی را از خط خارج کنند. اما محتوای ضعیف، چیز دیگری است که در واقع، سایت غول پیکر ebay حدود ۳۳% از ترافیک عمومی خود را به خاطر جریمه های پاندا که مرتبط با محتواهای ضعیف است از دست می دهد.

سئو تجارت الکترونیک

داده های حاصل از بررسی یک میلیون سایت در گوگل نشان داد که محتواهای طولانی تر عدد رتبه کمتری (بهتر) نسبت به محتواهای ضعیف کسب خواهد کرد.

رتبه بندی محتوا در گوگل بر اساس تعداد کلمات

بنابراین توصیه ما این است که همیشه در پی انتشار محتوای عمیق یکتا و با امتیاز قابل رقابت باشید.

چرا این اتفاق می افتد؟

یکی از دلایلی که سایت های تجاری از طرف محتوای ضعیف صدمه می بینند این است که محتواهای یکتای زیادی درباره محصولات مشابه باید به چالش کشیده شود. کافی است یکبار راجع به کفش های ورزشی یک توصیف بنویسید تا متوجه بشوید که راجع به ۲۵ محصول مشابه دیگر چقدر تمایز ایجاد کنید. این نگرانی طبیعی است اما نباید باعث شود که کمتر از ۵۰۰ کلمه یا بیش از ۱۰۰۰ کلمه برای صفحات محصول یا صفحات دسته بندی ممهم تان بنویسید.

چطور مشکل را حل کنیم؟

ابتدا می بایست صفحاتی که محتوای ضعیف دارند را شناسایی کنید، می توانید در وردپرس افزونه WP Word Count را نصب کنید تا تعداد کلمات پست های شما را نمایش دهد، پست های ضعیف را به راحتی می توانید پیدا کنید:

افزونه وردپرس WP Word Count

وقتی صفحاتِ با محتوای ضعیف را شناسایی  کردید وقت آن است که به آن ها محتوای با کیفیت و یکتا بیافزایید، قالب ها می توانند این پروسه را سریع تر پیش ببرند. در مثال زیر می توانید نحوه استفاده از یک قالب پست را برای توصیف صفحه محصول  ببینید:

ساختار محتوای محصول

حتما برای نوسازی محتوای ضعیف سایت خود از این مقاله استفاده کنید:

با نوسازی محتوا در ۱۴ روز ترافیک سایت خود را ۲۵۰% افزایش دهید

مسئله: سرعت سایت

سرعت سایت یکی از معدود سیگنال هایی هست که گوگل علنا از آن به عنوان بخشی از الگوریتم خود استفاده می کند. اما سرعت سایت تنها برای سئوی سایت تجاری مهم نیست بلکه تاثیر مستقیم روی فروش سایت شما دارد. تحقیقات Radware نشان می دهد از هر سه مشتری که سایت را ترک کرده اند، یکی از آنها برای تکمیل خرید خود به سایت باز نمی گردد.

چرا این اتفاق می افتد؟

سه دلیل اصلی برای اینکه سایت های تجاری از سرعت پایینی برخوردار هستند وجود دارد:

۱# پلت فرم های فروشگاه آنلاین حجیم – پلت فرم های سایت ساز معمولا به خاطر کدهای حجیم شان سرعت پایینی دارند – بر خلاف این موضوع سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس فقط کافی است یک پلاگین نصب کنید تا ببینید که چقدر سرعت سایت تان افزایش می یابد.

۲# تصاویر با سایز بزرگ – تصاویر با کیفیتِ محصولات برای مشتریان عالی هستند اما سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش خواهند داد.

۳# هاست ها و سرورهای کند – وقتی صحبت از هاست می شود قانون می گوید هر چقدر که هزینه کنید همان قدر سرعت بالاتری خواهید داشت. یک هاست با سرعت پایین می تواند بین سرعت واقعی سایت شما و سرعت حداکثر آن فاصله زیادی ایجاد کند. خوشبختانه تمام این موارد مربوط به سرعت سایت گاهی به راحتی قابل حل است.

چطور این مشکل را حل کنیم؟

هاست بهتری پیدا کنید، اگر از وردپرس استفاده می کنید هاست وردپرس تهیه کنید

نمی توان به طور خاص هاست مشخصی را معرفی کرد. این امر به کارکرد و نیاز های سایت شما بستگی دارد. اما می توان گفت حداقل باید ۱۲۰ هزار تومان سالیانه برای هاست هزینه در نظر داشت. اگر کمتر از این هزینه کنید سایت تان ضرر خواهد کرد. پیشنهاد ما هاست SSD ایران است.

روی CDN سرمایه گذاری کنید.

CDN یکی از سریع ترین و ارزان ترین روش ها برای افزایش سرعت سایت است و همچنین به امنیت آن و مقابله با هکرها و حمله ها نیز کمک می کند.

با فشرده سازی، سایز عکس ها و فیلم ها را کاهش دهید.

مطمئن شوید که حجم عکس هایی که استفاده می کنید برای وب سایت بهینه سازی شده اند.

 

۹# بازاریابی محتوا برای سایت فروشگاهی – تولید محتوا برای فروشگاه آنلاین

مانند هر سایت دیگری سایت های فروشگاهی هم با بکارگیری محتوا، ترافیک و فروش سایت خود را افزایش می دهند. برای مثال، Williams Sonoma یک محصول پر فروش داشت، بنابراین تیم آنها در وبلاگ خود، سعی کردند انواع روش های پخت و پز با وسیله، نگه داری و… را به محتوا تبدیل کنند.

سئو تجارت الکترونیک

 با این محتوای قانونی و معتبر عجیب نیست که توانسته به اعتبار صفحه ۶۶ دست یابد.

سئو تجارت الکترونیک

چطور می توانید این کار را برای سایت فروشگاهی خودتان انجام دهید؟

در این مرحله قصد داریم گام به گام به شما نحوه ساخت یک محتوای عالی برای سایت فروشگاهی را شرح دهیم.

مرحله اول:

جستجو کنید مشتریانِ هدف شما در چه سایت هایی پرسه می زنند. به طور مثال، اگر در مورد نحوه ساخت بهترین قهوه مطلبی برای ارائه دارید بهتر است در انجمن های قهوه خوری یا از این دست پرسه بزنید:

سئو تجارت الکترونیک

یا مدارس قدیمی ساخت قهوه

سئو تجارت الکترونیک

مرحله دوم:

عبارات یا کلمه هایی که در دنیای وب مورد استفاده قرار می گیرند را یاد بگیرید. حال که مخاطبان هدف را پیدا کرده اید وقت آن است که با آنها گفتگو کنید. حواستان به این باشد که آنها از چه عبارات و کلمه هایی برای توصیف مسایل و مشکلاتشان استفاده می کنند.

سئو تجارت الکترونیک

 این تصویر کلمه های کلیدی را نشان می دهد که مخاطبان شما در گوگل استفاده می کنند ولی برای خرید کاربردی ندارند. می توانید از این کلمات برای تولید محتوای وبلاگ تان استفاده کنید.

مرحله سوم:

  1. در مورد کلمه کلیدی خودتون یک مقاله تولید کنید، پس از آن، از روشی فوق العاده در سئو بنام تکنیک آسمان خراش استفاده کنید و با این سه مرحله، کاری کنید که ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند، بک لینک بیشتری دریافت کنید، و در نهایت به سیل مشتریان جدید خوش آمد بگویید.

 

۱۰# لینک سازی برای فروشگاه آنلاین – تولید بک لینک برای سایت فروشگاهی

وقتی یک محتوای عالی در وبلاگ فروشگاهی می سازید یک دنیا استراتژی ساخت بک لینک در دسترس شما قرار خواهد گرفت. مطمئنا لینک سازی در محتوایتان به محصولات و صفحات دسته بندی شما در نتایج گوگل رتبه بهتری می بخشد. این لینک ها وقتی قوی خواهند بود که به طور مستقیم به محصول سایت شما ارجاع داده شوند.

سئو تجارت الکترونیک

دوست ما بنام کریس از بک لینک های زیادی استفاده کرد اما نوع بک لینک های وی هنوز جای پیشرفت داشت – لینک های متنی  از سایت های بسیار مرتبط در صنعت مشتریان الکترونیک بود. و داستانِ واقعی این ماجرا اینجاست – او لینک هایی از سایت های تجاری با اعتبار برگه (page authority)  ۶۸ کسب کرد:

سئو تجارت الکترونیک

یک لینک از سایت خبری محبوب دانمارکی:

سئو تجارت الکترونیک

و یک لینک از یک مجله الکترونیکی آنلاین:

سئو تجارت الکترونیک

و چندین لینک که به طور مستقیم به صفحه خرید محصول آدرس دهی شده بودند که سایت های خبری مهمی با اعتبار ۶۶ آمده بودند.

سئو تجارت الکترونیک

بیایید قدم به قدم مراحل کار کریس (دوستی که تحقیقات خود را در اختیار ما گذاشته ) را دنبال کنیم:

مرحله اول: منابع تاریخ گذشته، جابجا شده یا قدیمی را بیابید

اگر  محتوایی سراغ دارید که برای دیگر سایت ها مهم است، پیش بینی دریافت یک بک لینک از آن دور از ذهن نیست. چگونه؟ کمک کنید دیگران سایت خود را بهینه کنند، سپس برای تشکر یک بک لینک دریافت کنید. سایت های قدیمی یا مقاله های فرسوده را پیدا کنید که در زمینه شما فعالیت می کنند، سپس در این سایت ها، لینک هایی را بیابید که به فعالیت های مرتبط با شما تولید شده اند، به صاحب سایت بگویید مقصد لینک شده دیگر فعال نیست و در عوض لینکش را به سایت شما تغییر دهد. 🙂

یک مثال در دنیای واقعی

چون کریس برای یک سایت تجاری  کار می کرد، تصمیم گرفت شرکت هایی که اخیرا ورشکست شده بودند را پیدا کند. سایت این شرکت ها هزاران بک لینک داشتند که اغلب موارد دامنه آنها منقضی شده است. این دامنه ها اغلب با سایت های پارک شده تعویض می گردند مثل این:

سئو تجارت الکترونیک

چون صفحات این سایت های تجاری اغلب هنوز به صورت تفکیکی فعال هستند و خطای ۴۰۴ برای آنها رخ نمی دهد، چک کننده های لینک های شکسته انها را پیدا نمی کنند. این بک لینک ها شانس هایی برای شما خواهند بود که رقبای شما از آنها خبر ندارند. برای مثال، به سایت blockbuster.com که بیش از ۱۷۵۰۰۰ لینک دارد نگاهی بیاندازید،

سئو تجارت الکترونیک

احتمالا باور کردن این که این سایت بزرگ کرایه فیلم چندین سال است که تعطیل شده است برای شما سخت است. چون این سایت بزرگ با حفظ دامنه اش، بک لینک های با کیفیت بسیاری در این سالها تولید کرده است. اگر در صنعت سرگرمی فعالیت می کنید این سایت یک معدن طلا برای شانس لینک سازی خواهد بود. چگونه می توان این چنین منابع را کشف کرد؟ در آینده شرح خواهیم داد.

استراتژی #۱ سایت های پس دامنه

وقتی که یک سایت معتبر دامنه اش منقضی می شود، توسط سایت های فعال در حوزه دامنه ای مانند godaddyAction یا Namejet یا هر جستجوگر دامنه دیگری انتخاب می شود.

سئو تجارت الکترونیک

این سایت های فعال در حوزه دامنه ها، کار سختی برای کشف سایت های منقضی برای شما انجام می دهند. آنها دامنه هایی که برای آنها ترافیک، بک لینک یا هردو اینها را فراهم می کنند و آنها را برای سویچ راحت به آنها سازمان دهی می کنند.

استراتژی #۲ اخبار ورشکستگی، تغییر برند ها و ادغام مشاغل

اخبار گوگل اطلاعات لازم راجع به این موارد را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد. به اخبار گوگل مراجعه کنید و دنبال این دسته عبارات باشید:

  • شرکت های تعطیل شده
  • مشاغل تعطیل شده
  • شغل های خارج شده
  • تغییر برند
  • ورشکستگی

سئو تجارت الکترونیک

استراتژی #۳ صفحات پارک شده را بیابید.

همان طور که قبلا ذکر شد، صفحات پارک شده برای روش یاد شده بهترین گزینه هستند، به این روش آنها را در گوگل پیدا کنید.

"this page is parked free,courtesy of godaddy.com"+"domain is for sale"

این عبارت صفحات پارک شده سایت godaddy.com که برای فروش هستند را نشان می دهد، می توانید فروشنده های دامنه ایرانی را هم امتحان کنید:

سئو تجارت الکترونیک

شاید کار دشواری به نظر بیاید اما اگر به تعداد کافی به سایت های نتایج نگاه کنید حتما لینکی پیدا می کنید که بتوانید برای روش معرفی شده از آن استفاده کنید. برگردیم به مثال کریس، وقتی کریس دنبال سایت های تاریخ گذشته بود متوجه شد که سایت های edge-design.com یکی از سایت های پارک شده در حوزه کاری مشتری او یعنی قاب آیفون است.

سئو تجارت الکترونیک

این سایت یک سایت تجاری در حوزه قاب آیفون بود که به دلایل نامعلومی تعطیل شده بود. کریس با خود فکر کرد اگر ما به سایت edge-design لینک بدهیم مطمئنا به سایت های دیگر هم دست خواهیم یافت .

مرحله دوم : یک دسته صفحه های اشاره گر به منابع غیر روز پیدا کنید که محبوب هستند اما به روز نیستند و به آنها لینک بدهید.

ابزارهایی مثل Ahrefs و Majestic seo این پروسه را ساده تر می سازند. ابتدا مسیر آدرس دهی منابع مرده را به آنها بدهید. اگر این مسیر یک صفحه مستقل در یک سایت است، آدرس همان صفحه را وارد کنید. اگر ورودی سایت از کار افتاده باشد می توانید از آدرس صفحه خانگی آن استفاده کنید.

سئو تجارت الکترونیک

 

اگر صفحه ای را پیدا کردید که دامنه های مرجع زیادی داشت آن را به Archiveory بسپارید و ببینید که در آن صفحه چه اتفاقی می افتد، سپس منبع مشابه آن را در سایت خودتان بسازید. سپس لیست لینک های خروجی را استخراج کنید.

سئو تجارت الکترونیک

در اینجا یک لیست از صفحات که به منابع غیر روز لینک می دهند خواهید داشت:

سئو تجارت الکترونیک

مرحله آخر: ایمیل بفرستید و لینک بگیرید.

الان وقت آن است که به مردم در مورد لینک های تاریخ گذشته شان ایمیل بزنید. در اینجا یک قالب از توسعه ایمیلی که کریس استفاده کرد را می بینید:

سئو تجارت الکترونیک

سعی کنید این ایمیل خیلی مختصر باشد و آدرس جایگزین را هم در همان ایمیل ارسال کنید، مثل کاری که کریس انجام داد.

سئو تجارت الکترونیک

 

حال نوبت شماست، استراتژی ها و چک لیست خوبی برای بهبود سایت تجاری تان در اختیار شما قرار داده ایم. می توانید قدم به قدم آنها را به کار بگیرید و حتما ما را هم از نتایج کار خود مطلع سازید.

خیلی خوشحال میشم شما هم پیشنهادات خودتون رو با کابران ما به اشتراک بذارید.

نوشته آموزش سئو فروشگاه اینترنتی اولین بار در میموس پدیدار شد.

http://mimos.ir
http://mimos.ir/blog/internet-marketing/
http://mimos.ir/blog/seo-training/
http://mimos.ir/blog/mobile-marketing/
http://mimos.ir/blog/business/
http://mimos.ir/blog/about-web-sites/
http://mimos.ir/blog/internet-business/
http://mimos.ir/blog/email-marketing/
http://mimos.ir/blog/internet-advertisement/
http://mimos.ir/blog/user-experience/
http://mimos.ir/blog/entrepreneurship-education/
http://mimos.ir/blog/content-marketing/
http://mimos.ir/blog/social-network-marketing/
http://mimos.ir/blog/online-tools/

1 comment: