Friday, October 6, 2017

3 نکته در مورد بهینه سازی و سئو سایت برای تازه کارها http://mimos.ir

+Public https://mimos.ir/3-tips-seo-beginner/

کسب و کارها هر روزه در حال پیشرفت هستند. بدون داشتن رتبه مناسب در موتور های جستجو شانسی برای دیده شدن ندارید. سئو روی رتبه وب سایت و خود رتبه و ترافیک نقش اصلی در رونق کسب و کار و میزان فروش دارد. در میان موتورهای جستجو، کاربران بیشترین استفاده را از موتور جستجوی گوگل دارند. فناوری رتبه وب سایت شما در گوگل بسیار مهم است. اما چطور باید رتبه وب سایت خود را بهبود دهیم؟ می‌توان گفت تمام اقداماتی که برای بهبود رنگ و ترافیک وب سایت باید انجام دهیم در سئو خلاصه می شود.

۱# سئو چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجو است. در واقع هر اقدامی که در راستای بهینه سازی مطالب خود انجام می‌دهیم تا باعث ارتقای رتبه خود در موتورهای جستجو شویم را سئو می گویند.

سئو بحث بسیار گسترده ای دارد، بنابراین ما مقاله های اصلی این زمینه را به شما معرفی می کنیم، به ترتیب بخوانید و دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید:

  1. سئو چیست؟ چرا سئو دغدغه ی اصلی کسب و کارهای آنلاین است؟

 

  1. سئو و چند فاکتور مهم آن برای کسب و کارهای اینترنتی که باید بدانید

 

  1. با این فهرست بهینه سازی سایت میتوانید سایت خود را سئو کنید

برای موفق بودن در سئو  چه اقداماتی لازم است؟

 

۲# چارچوب وب سایت خود را بررسی کنید

به طور مستمر آمار سایت خود را بررسی کنید. باید بدانید کدامیک از مطالب شما بیشتر موجب جلب توجه کاربرانتان میشود. با این کار می توانید برای انتشار مطالب خود بهتر تصمیم گیری کنید و از مطالبی که خیلی مورد پسند کاربران نیستند دوری کنید.

برای این کار می توانید از سایت QuickSprout استفاده کنید. بعد از اینکه وارد سایت شدید آدرس سایت خود را در کادری که مشخص شده وارد کنید و روی Analyze website  کلیک کنید.

بررسی سایت میموس در سایت quicksprout

 بعد از وارد شدن شما می توانید عملکرد وب سایت خود را در موتورهای جستجو بررسی کنید.

 این وبسایت تمام اطلاعات شما را بررسی می کند و نتیجه آن را به شما نشان می دهد.  این اطلاعات شامل وضعیت عناوین مطالب شما، عنوان اصلی سایت و اطلاعات دیگر که در صفحه مشاهده می کنید می باشد.  با سبز بودن رنگ هریک از این قسمت ها متوجه می شوید که وضعیت شما خوب است.

 اگر مشکلی در حرکت در هر بخش وجود داشته باشد به عنوان هشدار به شما نمایش داده می شود.

شاید متخصصین سئو به شما بگویند که این کار کوچک به طور مستقیم رنک وب سایت شما را بهبود نمی دهد.  اما اگر مواردی که گفته شد در وب سایت شما شرایط خوبی داشته باشد باعث افزایش ترافیک سایت شما وبهبود وضعیت بازدیدکنندگان سایتتان  می شود. وقتی شما عملکرد وب سایتتان را بررسی می کنید به راحتی می‌توانید متوجه خطاها و اشکالات احتمالی شوید.

 در نوشتن تیتر ها بسیار دقت کنید چرا که یکی از مهمترین ابزارها در سئو درست قرار دادن تیتر ها در مطالبتان است. همچنین اگر محتوای مطالب شما از نظر عنوان بندی وتیتر ‌ها وضعیت خوبی داشته باشد بازیدکنندگان نیز تجربه بهتری از بازدید وب سایت شما خواهند داشت.

گوگل یک ابزار تبلیغاتی نیست، بلکه یک موتور جستجو است. موتورهای جستجو با داده کاوی موضوعاتی که کاربران جستجو می‌کنند، پس از مدتی  موارد مورد علاقه آنها را شناسایی می کنند و سعی می کنند با یک اولویت بندی، ابتدا مواردی که به نیازها و علایق کاربر نزدیک تر است را در جستجوها نمایش دهد.  شما نیز در وب سایت خود باید مطالبی قرار دهید که در راستای پاسخ گویی به نیاز مخاطبینتان باشد. به عبارت دیگر بازخوردی که از مخاطبین می‌گیرید ابزاری مناسب برای رونق کسب و کارتان است. هرچه کاربران مطالب شما را نزدیکتر به نیازهایشان حس کنند،  بازدید وب سایت شما افزایش پیدا می‌کند و در نهایت رتبه شما در موتورهای جستجو بهبود میابد. شما مطالبتان را برای استفاده کاربران می نویسید پس نظر آنها درباره مطالب مهم است.  اما یک سوال پیش می آید، چطور علایق کاربرانم را پیدا کنم؟

 شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.  خودتان را جای آنها بگذارید. بیشتر از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می کنید و چه عناوینی بیشتر نظر شما را جلب می کند؟ و یا اینکه چه مطالبی بیشتر در شبکه های اجتماعی منتشر می شود؟ و این که کدام موضوع مورد بحث کاربران است؟

از ابزار ایرانی و پارسی سئو چکاپ هم می توانید استفاده کنید.

 

۳# استفاده از صفحات بهینه، واکنش گرا و رسپانسیو

یک صفحه با طراحی مناسب و رعایت اصول نگارشی تا حد زیادی می‌تواند باعث بهبود بازخورد مطالب شما شود. اکثر لینک هایی که در صفحات جستجو  پیدا می‌شوند ما را به صفحه اصلی وب سایت ها می برند. صفحه اصلی وب سایت و طراحی مناسب برای آن مهم است اما مطالب و محتوای تبلیغات ما در صفحات دیگر قرار دارد. کاربران روی هر لینک و عنوانی که کلیک کنند به صفحه مربوط به آن منتقل میشوند، آیا تمامی آن صفحات از طراحی و اصول نگارشی مناسبی برخوردار هستند؟  و آیا کاربران تمایلی برای انتشار این صفحات دارند؟ بنابر این در نظر داشته باشید که تمامی صفحات وب سایت شما باید بهینه و دارای طراحی مناسب باشد. همچنین در نوشتن مطالب همه ی استاندارد های نگارشی نیز رعایت شود.

 همه کاربران از یک دستگاه برای دیدن وب سایت شما استفاده نمی کنند. آنها ممکن است از کامپیوتر،  تبلت،  موبایل و یا هر دستگاه دیگری که قابلیت مرور اینترنت را داشته باشد استفاده کنند. در دو سال گذشته استفاده از موبایل برای جستجو ها ۵ برابر افزایش داشته است. بیشتر مردم امروز برای استفاده از اینترنت از موبایل هایشان استفاده می کنند. تحقیقات نشان می دهند که در سال ۲۰۱۵بیش از ۲۵ میلیارد دلار از خریدهای اینترنتی توسط تلفن‌های همراه انجام شده است. کسانی که از موبایل استفاده می کنند خریداران سریعی هستند، چرا که می توانند فرآیند خرید را در هر زمان و مکانی انجام دهند. این فرایند برای کسانی که از کامپیوتر استفاده می کنند کمی طولانی تر است و به همین دلیل است که اکثر تجارت ها و وب سایت ها بیشتر تبلیغات خود را  در قالب تبلیغات موبایلی ارائه می‌دهند. این روند هر سال در حال افزایش است. شما حتما باید وب سایت خود را طوری طراحی کنید که در دستگاه‌هایی مثل موبایل هم به خوبی نمایش داده شود.

یکی از راه های ساده برای بهبود ترافیک وبسایت استفاده از اینفوگرافیک است. اما شاید برایتان سوال باشد که اینفوگرافیک چیست؟  همانطور که از اسم آن پیداست ترکیبی از اطلاعات و گرافیک است. در واقع تصویری که اطلاعاتی را به بیننده انتقال می دهد را اینفوگرافیک می‌گویند. میدانید که تأثیر تصویر از متن بیشتر است، کاربران بیشتر ترجیح می‌دهند یک تصویر را مشاهده کنند تا یک متن طولانی را بخوانند. به عبارت دیگر باید بتوانید اطلاعات خود را به زبان تصویر به مخاطبین منتقل کنید.

چرا کاربران اینفوگرافیک را به متن ترجیح می دهند؟

مغز انسان تصاویر را ۶۰.۰۰۰ برابر سریع ‌تر از متن پردازش می کند. از طرف دیگر ۶۵ درصد افراد مطالبی که به صورت دیداری به آنها ارائه داده می شوند را بهتر یاد می گیرند.

اما چطور از این ابزار برای بهبود وب سایت خود استفاده کنیم؟

یک ایده ی جذاب و عنوان مناسب پیدا کنیم که در بین افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند محبوبیت بالایی داشته باشد و درباره آن اینفوگرافیک خود را ایجاد کنید. ابزارهایی برای ساخت اینفوگرافیک وجود دارد، مانند وب سایت visual.ly و البته ابزارهای دیگر که می توانید از آن ها استفاده کنید.

اطلاعات مفید در اینفوگرافیک ها

از قسمت های مناسب در اینفوگرافیک خود برای افزودن اطلاعات استفاده کنید. اگر محتوای اینفوگرافیکی شما خوب باشد کاربران تمایل بیشتری به انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی خواهند داشت. برای مثال اگر عنوان اینفوگرافیک شما " ۱۰ راه برای بارگذاری سریعتر وب سایت شما"  باشد،  شما  می توانید برای هر عنوان در قسمتی از اینفوگرافیک خود توضیحاتی اضافه کنید. اگر شما بتوانید یک محتوای منحصر به فرد به اندازه حداقل دو هزار کلمه ایجاد کنید و آن را در اینفوگرافیک خود به کار ببرید می توان گفت که ترافیک جستجوی وب سایت شما دو برابر خواهد شد. در نظر داشته باشید که موتور جستجوی گوگل مطالب داخل اینفوگرافیک را شناسایی نمی کند و آن را فقط به عنوان یک فایل عکس در نظر می گیرد، اما اگر محتوای  منحصر به فرد و مفید خود را در آن اینفوگرافیک استفاده کنید باز هم در کار خود موفق می شوید.

اینفوگرافیک ها اطلاعات دارند

تحقیق درباره داده هایی که کاربرانتان استفاده می‌کنند یک حرکت هوشمندانه است.  شما باید کلمات کلیدی که کاربران در فضای مجازی استفاده می کنند را شناسایی کنید تا بدانید چه مطالبی بیشتر نیاز آن‌ها را برطرف می کند و با استفاده از همان کلمات کلیدی اقدام به نوشتن محتوای مفید در راستای پاسخگویی به نیاز کاربران کنید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد مثلا می توانید کلمات کلیدی مورد استفاده در وب سایت‌های صفحه اول گوگل را بررسی کنید و از آنها استفاده کنید. به منظور مشاهده اطلاعات و کلمات کلیدی وب‌سایت‌های مورد نظر خود می توانید از سایت هایی مثل Semrush استفاده کنید.

اگر سئوی سایت خود را خودتان انجام می دهید، باید به مرور، مفاهیم سئو و ترفندها و روش هایی را که در آن استفاده می‌شود بیاموزید. برای این کار وبسایت های مختلفی وجود دارند که اطلاعات مفیدی را در این موضوع ارائه می دهند. برای مثال می‌توانید از وب سایت SearchEngineLand استفاده کنید.

 آیا وب سایت شما یکی از ۱۰ یا ۲۰ وب‌سایت برتر است؟ با خودتان صادق باشید و اگر پاسختان به این سوال منفی است اقدام به ارتقای وب سایت خود کنید. وب سایت شما باید از هر نظر چه محتوا چه طراحی و چه مسائل دیگر در بهترین سطح ممکن باشد.

وب سایت شما دارای بخش های مختلفی است و شما دقیق نمی دانید که در یک لحظه مخاطب شما مایل به مطالعه کدامیک از صفات وب سایت است. بنابراین در وبسایت خود باید نقشه ی سایت داشته باشید تا در هر لحظه و در هر صفحه، کاربر بتواند به صفحه مورد نظرش منتقل شود. اگر وب سایت شما دارای برش های زیادی است از چند نقشه برای سایت استفاده کنید و سعی کنید در هر کدام حداکثر ۱۰۰۰ لینک وجود داشته باشد.

قطعا نکات گفته شده همه ی نکات سئو نیستند. اما با رعایت همین نکات نیز می‌توانید پیشرفت چشمگیری را در افزایش رتبه و ترافیک وب سایت خود شاهد باشید.

نوشته 3 نکته در مورد بهینه سازی و سئو سایت برای تازه کارها اولین بار در میموس پدیدار شد.

http://mimos.ir
http://mimos.ir/blog/internet-marketing/
http://mimos.ir/blog/seo-training/
http://mimos.ir/blog/mobile-marketing/
http://mimos.ir/blog/business/
http://mimos.ir/blog/about-web-sites/
http://mimos.ir/blog/internet-business/
http://mimos.ir/blog/email-marketing/
http://mimos.ir/blog/internet-advertisement/
http://mimos.ir/blog/user-experience/
http://mimos.ir/blog/entrepreneurship-education/
http://mimos.ir/blog/content-marketing/
http://mimos.ir/blog/social-network-marketing/
http://mimos.ir/blog/online-tools/

No comments:

Post a Comment