Tuesday, August 15, 2017

13 ابزار آنلاین برای انتخاب نام سایت http://mimos.ir

+Public https://mimos.ir/13-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/

برای تولید نام دامنه ای خلاقانه، که بتواند نام کسب و کار شما را در ذهن کاربران حک کند، شاید کاری مشکل پیش رو داشته باشید اما برای دست یابی به نام دومین مناسب فاصله زیادی ندارید.

تا بحال اگر خواسته باشید یک وبسایت را روی اینترنت راه اندازی کنید، اولین مرحله ای که در دستیابی به هدفی که دارید تاثیر زیادی دارد. نام وبسایت شما و دامنه ی انگلیسی وبسایت شما است. برای تولید نام دامنه کار زیادی لازم نیست انجام دهید…

اما اول بدانید چرا نام دامنه برتر شما مهم است… چرا تاثیر زیادی دارد؟ سابقا یکی از فاکتور های سئو این بود این بود که نام وبسایت شما در رتبه شما تاثیر گذار است. مثلا ما دو وبسایت داریم، نام وبسایت اولی Marketteahcer است و دومی greenleaf است. این دو وبسایت هر دو در زمینه بازاریابی اینترنتی و سئو مشغول به فعالیت هستند.

معنی نام وبسایت اولی Marketteahcer به معنی آموزگار بازاریابی و دومی، greenleaf برگ سبز است. حالا آیا گوگل باید وبسایت اولی را نسبت به وبسایت دومی بهتر بداند؟ سابقا بهتر میدانست اما دیگر نام وبسایت شما حداقل در رتبه تاثیر ندارد. بکله تاثیر خود را در ذهن کاربران، خوش نامی و برندینگ و انتخاب ساده تر نشان میدهد.

پیشنهاد جالب ما اینست که با فاکتور های سئو و رتبه بندی گوگل آشنا شوید.

خرید دامین و هاست و ثبت دامنه اولین کار برای راه اندازی وبسایت یا وبلاگ شخصی با دومین سفارشی است. از سرویس دهنده های داخلی برای ثبت دامنه دات آی آر ir و دامنه دات کام com میتوان استفاده کرد. نام موسسه یا وبسایت شما میتواند نام دومین یا دامنه اینترنتی و آدرس اینترنتی شما باشد.

دوماین یا دامین یا نام دامنه که عبارت اصلی آن Domain و Domain Name است توسط وبسایت های مختلف ثبت نام یا ثبت دامنه میشود. جستجوی دامنه آزاد و پسوند های مختلف پیش فرض و سفارشی در اینترنت آسان است. حتی وبسایت های ثبت دامنه ارزان زیادی هستند که میتوانند مفید باشند.

حال روی جالب قضیه این است که شما باید یک نام انتخاب کنید که ترجیحا پارسی باشد، اما بتوانید به خوبی به انگلیسی برگردانید، تازه روی بهتر کار اینست که به کار شما مربوط باشد. از آنجا که این شرایط در کشور ما وجود دارد لذا دستیابی به نامی خلاقانه، که به خوبی به یاد سپرده شود و بتوان به خوبی نسخه انگلیسی آن را هم به کار برد کمی دشوار است.

امروز ما از مرحله ی انتخاب نام گذر میکنیم،  و فرض بر این میگذاریم که نام فارسی خود را تعیین کرده ایم،
حال میخواهیم ترکیبی از نام هایی که میخواهیم را به زبان انگلیسی برای دامنه ای که میخواهیم ثبت کنیم را ایجاد کرده تا مورد مناسبی که میخواهیم را ثبت کنیم. چند وبسایت بزرگ وجود دارند که علاوه بر اینکه میتوانند درک خوبی از کلمات پیشنهاد یا منظوری شما را درک کرده و کلمات مناسبی را پیشنهاد کنند، میتوانند حتی دامنه هایی که با نام پیشنهادی که در دسترس هستند یا ثبت شده اند را به شما پیشنهاد دهند. البته خود این وبسایت ها میتوانند این دامنه های پیشنهادی شما را ثبت کنند، اما شما خود میتوانید آنها را نوشته و در وبسایت های داخلی که دامنه ثبت میکند دامنه را برای خود ثبت کنید.

قبل از اینکه سراغ این وبسایت های تولید دامنه را گرفته، میخواهیم در مورد دامنه ها و نام دامنه که سابقا اعداد زیادی بودند صحبت کوتاهی داشته باشیم:

توضیح کوتاهی در مورد نام دامنه

نام دامنه وبسایت شما، حروفی است که ترجیحا به جای آی پی وبسایت شما استفاده شده و چون یادسپاری و کاربرد پذیری آن را افزایش میدهد تصمیم گرفته شد که نام دامنه به طور جهانی استفاده شود.

جایگزی نام دامنه به جای آی پی IP

نام دامنه مخصوص تر از آی پی است. شاید نام دامنه وبسایت شما چیزی باشد که شبیه آن در کل اینترنت زیاد نباشد، اما در عوض، آی پی وبسایت شما شاید فقط در یک عدد با یک وبسایت آلمانی تفاوت داشته باشد.

پس نام دامنه در دسترسی بهتر به وبسایت، گزینه ی برتر است. همانطور که گفتیم نام دامنه وبسایت شما روی دستیابی به هدفی که دارید بسیار مهم است. قبل از ادامه، میتوانید در این برگه، موارد لازم برای راه اندازی یک وبسایت را مطالعه کرده سپس ادامه دهید.

خب ، وبسایت های ما اینجا هستند… شروع کار…
این وبسایت ها برای تولید نام دامنه گرچه عالی نیستند اما آن ها را تست کنید تا به نتایج خوبی دست پیدا کنید به هر حال بسیاری از مردم هستند که از این وبسایت ها استفاده میکنند. گرچه شاید برای ما ایرانی ها در نگاه اول یک وبسایت تولید نام دامنه مناسب جلوه نکند اما ارزش امتحان کردن دارد. خصوصا اگر وبسایت شما در زمینه های شناخته شده ای باشد یا جنبه کسب و کار خود را بخواهید پیاده کنید.

وبسایت تولید نام دامنه #۱ : Name Mesh

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - Name Mesh

وبسایت های تولید نام دامنه زیادی هستند که از شما میخواهند تنظیمات مختلفی را اول ست کنید تا با آنها نام دامنه ای که مناسب شما باشد را تحویل شما دهند، اما Name Mesh یکی از آنها نیست.

این وبسایت و ابزاری که دارد برای تولید نام دامنه به طرز شگفت انگیزی بدوز از پیچیدگی است و کاربری ساده ای دارد. فقط کافیست دو کلمه ی کاری خود را تایپ کنید تا نام دامنه ای جدید تحویل بگیرید. این وبسایت نام دامنه شما را پسوند های مختلف دامنه ها مانند .com, .org, و از این قبیل برای شما فراهم میکند. همچنین نام دامنه در این ابزار، پس از تولید، در دسته بندی های مختلف برای نمایش داده میشود. دسته بندی های مثل فانتری، بهینه، مخلوط، جدید و کوتاه و موارد دیگری که در وبسایت و پس از استفاده با آن ها آشنا خواهید شد.

میتوانید از این لینک برای رفتن به این وبسایت استفاده کنید.

Name Mesh

وبسایت تولید نام دامنه #۲ : Lean Domain Search

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - Lean Domain Search

Lean Domain Search یکی ابزارهای رایگان و پر کاربرد در زمینه تولید نام دامنه است.

درصد بالای استفاده کاربران و حتی رتبه ای بازدید از این وبسایت این حقیقت را که Lean Domain Search یکی از بهترین ها در نوع خود برای تولید نام دامنه است را آشکار میکند. فقط کاری که لازم است انجام دهید اینست که کلمه خود را وارد کنید. شما میتوانید فهرستی از دامنه های پیشنهادی را مشاهده کنید که بر اساس محبوبیت، طول یا بر حسب الفبا ترتیب شده اند. البته این انتهای کار نیست.

در این وبسایت میتوانید با ابزاری که در اختیار خواهید داشت از فیلتر ها و گزینه های متعددی برای تولید نام دامنه مناسب خود استفاده کنید. کاربری آسان، هوش بالایی برای تولید نام دامنه و البته استفاده فراوان و در نتیجه افزایش قابلیت های این وبسایت، میتوانید از آن به عنوان ابزاری مناسب استفاده کنید.

از این لینک برای رفتن به این وبسایت استفاده کنید

Lean Domain Search

وبسایت تولید نام دامنه #۳ : Bust a Name

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - Bust a Name

خب شاید وقتی به این وبسایت وارد شوید، طراحی رابط کاربری و ظاهر آن شاید آن چنان که می پندارید حرفه ای نباشد. اما Bust a Name مجموعه ای از ابزارهای پیشرفته را در اختیار شما قرار میدهد که به سادگی میتوانید از آنها استفاده کنید. میتوانید از پیشوند ها، پسوند ها، کلمات متصل *، کلمات جمعی و حتی آپشن ها و گزینه های دیگری که میتوانید با آنها به نام دامنه ی مناسبی دست پیدا کنید. منظور از کلمات متصل کلمه انگلیسی Hyphens است که برای کلمات متصلی که باید کنار هم آمده تا معنی خود را ایجاد کنند، مانند شمال غرب North West و از این دست کلمات که در انگلیسی بین کلمات حرف ( – ) قرار میگیرد تا کلمه متصل نگه داشته و معنی را ایجاد کند

مانند: North-West و Ah-Ah و …

Bust a Name

وبسایت تولید نام دامنه #۴ : Domain Puzzler

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - Domain Puzzler

همین که سری به این وبسایت بزنید با یک رابط کاربری بسیار ساده و البته کاربردی روبرو خواهید شد. میتوانید کلماتی که دارید را پشت سر هم با کاما از هم جدا کرده تا نام دامنه جدید خود را بدست بیاورید. همچنین میتوانید نام دامنه خود را در ۱۸ پسوند مختلف تست کنید. از جمله آنها میتوان به .com و .net و .org نیز اشاره داشت. اگر شما از جمله کاربرانی هستید که میخواهید سریعا به نام دامنه ای ترکیب شده ولی ساده و روان دست پیدا کنید و نیازی نمیدانید از ابزارهای خاصی استفاده کنید، این وبسایت میتواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

Domain Puzzler

وبسایت تولید نام دامنه #۵ : Shopify Business Name Generator

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - Shopify Business Name Generator

در ده ثانیه نام دامنه خود را بدست بیاورید. در اولین نگاهی که به صفحه این وبسایت تولید نام دامنه خواهید داشت با این جمله روبرو خواهید شد. فقط کلمه ای که میخواهید نام دامنه شما آنها را در خود داشته باشد و ساده باشد را وارد کنید. با زدن یک دکمه میتوانید نام دامنه ای که میخواهید را داشته باشید. رابط کاربری ساده و البته قدرت جستجو و تولید نام دامنه ای که در این وبسایت در اختیار شما خواهید بود فوق العاده ساده، سریع و کاربردی است. برای شروع میتوانید کلمه ای مانند SEO را وارد کنید، یا از کلماتی مانند Marketing استفاده کنید، سپس دکمه جستجو را بزنید تا تمام نام دامنه های آزادی که تولید شده اند نمایش داده شوند. همچنین این وبسایت میتوانید دامین هایی که آزاد است را در اختیار شما قرار دهد. بلافاصله با رسیدن به نام دامنه ای که میخواهید میتوانید آن ها را ثبت کنید. اگر میخواهید نامی خلاقانه اما بیشتر با معانی لاتین داشته باشید، حتما به این وبسایت تولید نام دامنه سربزنید.

Shopify Business Name Generator

وبسایت تولید نام دامنه #۶ : DomainsBot

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - DomainsBot

وقتی به وبسایت دامنه ساز یادشده وارد شوید یک کادر بزرگ جستجو در بالاترین قسمت قرار گرفته است. خیلی زود میتوانید کلمه مورد نظر خود به این دامنه ساز داده و نام هایی که میتوانید داشته باشید را مشاهده کنید. این وبسایت در تولید نام دامنه ورق بهتری برای رو کردن دارد، وقتی وارد این  وبسایت شوید با نکته جالبی روبرو خواهید شد. میتوانید دامنه هایی که مورد نیاز شما است را شناسایی کرده، سپس تاریخ انقضای آن را مشاهده کنید. این کار به شما امکان میدهد فرصت این را داشته باشید که نام دامنه خود را داشته باشید. به هر حال سر زدن به این وبسایت نیز خالی از لطف نیست. پیشنهاد ما این است سری به این وبسایت هم بزنید.

DomainsBot

وبسایت تولید نام دامنه #۷ : Name Station

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - Name Station

وبسایت Name Station به واقع انتظار دارد آن را بیشتر از یک پایگاه تولید نام دامنه بدانید. یکی از امکاناتی که این وبسایت برای تولید نام دامنه بهتر در نظر گرفته پیشنهادات خود وبسایت است. کاری که این وبسایت انجام میدهد که علاوه بر این که نام های خلاقانه و مناسب شما را شناسایی کرده و دامنه ها را به شما نمایش میدهد… ایده های دیگر کاربران که با موضوع شما محور  همتایی دارد را درون خود ذخیره کرده است حال استفاده این وبسایت از این ایده های ذخیره شده اینست که آنها را به شما نیز نمایش میدهد… سپس شما میتوانید از ایده های دیگر کاربران الهام گرفته و به نام دامنه بهتری دست پیدا کنید.

Name Station

وبسایت تولید نام دامنه #۸ : Panabee

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - Panabee

در این وبسایت تولید نام دامنه علاوه بر اتفاقاتی چون دامنه سازی رخداد های دیگری نیز وجود دارند مردم از این وبسایت برای جستجوی نام افراد، دامنه های آزاد و موارد دیگر استفاده میکنند. جستجو در این وبسایت برای نام دومین مورد نظر شما میتواند روند خوبی داشته باشد. کلمه های خود را وارد کنید، سپس ترکیبات مختلف را مشاهده کنید… اما میدانید…

این وبسایت در تولید نام دامنه کار کشته و مناسب است. شاید هوش آن در تولید کلمات مختلف برای چند کلمه ی پیشنهادی شما بسیار بالا نباشد اما انبوهی از نیم دومین های مختلف این کار را برای شما آسان میکند
در واقع میتوان در بیشتر از ۱۲ پسوند نام دامنه خود را جستجو کرد. حتی میتوان دامنه های اشغال شده یا سفارشی شده را سفارش داد تا سریعا برای شما ثبت شود. دامنه های پیشنهادی در این وبسایت با اضافه یا گاهی حذف برخی حروه از کلمات اصلی شما صورت میگیرد و ترکیبات فراوانی پیشنهاد میشود.

اما نکات جالب دیگری نیز هست که دوست داریم بدانید…

اگر میخواهید در شبکه های اجتماعی نام کابری خاص یا بهتر بگم ویژه ای برای خود داشته باشید… یا برای برنامه هایی که میخواهید بسازید و روانه فروشگاه محصولات اندروید و اپل کنید یا به عبارت دیگر برنامه هایی با نام خاص در استور گوگل پلی و اپ استور اپل داشته باشید… میتوانید از Panabee استفاده کنید. همانطور که در ابتدا هم عرض کردیم کار با این دامنه و ابزار آن بسیار آسان است. و میتوان در زمینه های مختلفی از امکانات کاربری آن استفاده مفیدی داشت.

Panabee

وبسایت تولید نام دامنه #۹ : Dot-o-Mator

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - Dot-o-Mator

دومین سازی در این وبسایت متفاوت است. ترکیب کلمات و جدول اطلاعات کلمات، دو ستون برای کلمات اول و دوم مورد نظر شما دست یابی به یک دومین خوب را در این سایت رقم خواهد زد. روشی که در این وبسایت در نظر گرفته شده است در دو سطح عمل میکند آماتور و حرفه ای اگر کاربر آماتوری باشید میتواند از بین موضوعاتی که برای وبسایت ها در نظر گرفته شده محور فعالیت وبسایت خود را تعیین کنید سپس در مرحله بعدی فاکتورهای مختلفی را پیش روی خواهید داشت که بین آنها نیز حق انتخاب دارید در نهایت روی دکمه ترکیب یا کمباین Combine کلیک کرده تا مواردی را به دست آورید.

اما برای حرفه ای ها اینست که شما کلمات خود را در ستون اول وارد میکنید در ستون بعدی هم کلمات دیگر خود را وارد میکنید سپس دامنه هایی که آزاد هستند و دامنه هایی که اشغال شده اند برای شما نمایش داده میشود همچنین بخشی در این ابزار آنلاین دست یابی به نام دامنه در اختیار کاربران قرار گرفته است که امکان این را فراهم میکند که برای یک دامنه خاص هم جستجو کرد.

Dot-o-Mator

وبسایت تولید نام دامنه #۱۰ : Domainr

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - Domainr

دامنه سازی با این ابزار اینترنتی آسان است. کاری که این وبسایت انجام میدهد به عنوان ابزاری خوب در زمینه ثبت نام دامنه شناخته میشود میتوانید در چنند ثانیه به نام دامنه مناسب خود دست پیدا کنید ویژگی های زیادی در این وبسایت در دسترس است، که با آن آشنا می شوید، البته استفاده آسانی هم دارد. این وبسایت خود نیز میتواند دامنه های شما را ثبت کند و حتی دامنه های پارک شده، دومین های ثبت شده، دامین های اشغال و آزاد را برای شما مشخص کند.

یکی  از بارزترین مشخصه های این وبسایت برخورداری از قدرت جستجو است. قدرت جستجو برای نام های مختلف در پسوندهای مختلف برای ثبت یا بررسی وضعیت دامنه از ویژگی های بارز این وبسایت است. میتوانید همین الان به بررسی وبسایت های مختلف بپردازید، حتی قیمت ثبت آن ها را هم داشته باشید.

Domainr

وبسایت تولید نام دامنه #۱۱ : NameSmith

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - NameSmith

شاید این وبسایت، آسان ترین استفاده را داشته باشد. در استفاده ی کوتاهی که از آن داشتیم، بازخورد مناسبی داشتیم از نتایجی که این وبسایت برای کلمه مورد نظر ما پیشنهاد و نمایش میدهد. کار با این وبسایت بسیار ساده است. البته منظور از سادگی اینست:
کلمه خودم را وارد کردم
دکمه تایید را فشار دادم و …
پس از چند ثانیه، نتایج زیادی رو دیدم که پیشنهادات خوبی بودند

میتوانستم بین هر کدام از آنها که میخواستم انتخاب مناسبی پیدا کنم حتی دامنه هایی وجود داشتند که با اصل کلمه من ساخته نشده بودن بلکه حرفی نامحسوس از کلمه تغییر یافته بود که شاید میتواند برای برخی کلمات
همچنان معنی اصلی را حفظ میکرد.

نمونه: من از کلمه مارکت Market برای دامنه اصلی استفاده کردم و نمونه های زیر رو دریافت کردم

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - namesmith - نتایج کلمه market

از تصویر هم پیداست که کار با این وبسایت و دریافت نمونه دومین بسیار ساده و البته مناسب است.

NameSmith

وبسایت تولید نام دامنه #۱۲ : Wordoid

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - Wordoid

همین که سری به این وبسایت بزنید میتوانید سادگی و کارایی آن را ببینید البته یکی از ابزارهای دامین ساز ما این مورد است که ویژگی های دیگری هم دارد مثلا میتوانید تعداد حروف دامنه، تغییر کلمه شما، استفاده از کلمه در اول و وسط نام دومین، زبان و موارد دیگری را تنظیم کرده سپس دست به جستجو بزنید و نتیجه بگیرید.

این وبسایت تمامی کارهای لازم را در همان صفحه از شما خواسته سپس نتایج خوبی را نیز نمایش میدهد.
دامنه ها را میتوانید به سادگی تفکیک کرده و نام دامنه مناسب خود را پیدا کنید. دامنه هایی که در این وبسایت مشخص شده است در دو پسوند .com و .net نمایش داده میشود.

Wordoid

و ما جالب ترین مورد را برای آخر نگه داشته ایم
این مورد با بقیه کمی فرق دارد که متوجه میشوید…

وبسایت تولید نام دامنه #۱۳ : Cool Name Ideas

چند ابزار ایده آل تولید نام دامنه خلاقانه که باید امتحان کنید، رایگان + آنلاین - Cool Name Ideas

ایده های باحال نام گذاری، این دقیقا معنی نام این سرویس آنلاین برای دست یابی به دومین نیم یا نام دامنه است. فرقی نمیکند دنبال چه نامی هستید اما این بار این شما نیستید که نام خود را انتخاب میکنید، بلکه شما زمینه فعالت خود را انتخاب میکنید، وقتی محور کسب و کار شما در اختیار این ابزار قرار گرفت، آنگاه با تجربه ای که دارد و هوشی که برایش ساخته اند نامی می سازد که شاید شما آن را مناسب ببینید.

وقتی به این وبسایت وارد شدم، همه گزینه های لازم را پیش روی خودم دیدم کلماتی برای توصیف کسب و کار خود نوشتم نوع کسب و کار خودم را به عنوان بیزینس کوچکی انتخاب کردم محور کار و کسب را مدیریت و آموزش گذاشتم و از بین گزینه ها، صفت های ساده، مناسب و کوتاه رو انتخاب کردم

سپس روی دکمه تولید دامنه کلیک کرده و نتایج خودم رو مشاهده کردم

Cool Name Ideas

نتیجه گیری:

در تولید نام دامنه عجله نکنید همیشه ایده های مورد نظر خود را روی کاغذ بیاورید با دوستان و تیم خود (برای برند جدید) مشورت کنید مشورت و به اشتراک گذاری پیشنهادات مناسب روی یک میز، میتواند نتیجه بهتری را رقم بزند

همچنین این وبسایت ها که معرفی شدند همیشه نتیجه ی مثبتی ارائه نمیدهند اما نمیتوان تاثیر گذاری آن ها در دست یابی به ایده ی جدید و پیشنهاداتی جالب توجه را نادیده گرفت.

امیدواریم استفاده برده باشید.  اگر فکر میکنید این مقاله، مورد مناسبی برای دیگران نیز میتواند باشد، میتوانید آن را به اشتراک بگذارید یا اینکه لینک آن را به دوستان خود داده، تا آنها هم استفاده کنند.

نوشته 13 ابزار آنلاین برای انتخاب نام سایت اولین بار در میموس پدیدار شد.

http://mimos.ir
http://mimos.ir/blog/internet-marketing/
http://mimos.ir/blog/seo-training/
http://mimos.ir/blog/mobile-marketing/
http://mimos.ir/blog/business/
http://mimos.ir/blog/about-web-sites/
http://mimos.ir/blog/internet-business/
http://mimos.ir/blog/email-marketing/
http://mimos.ir/blog/internet-advertisement/
http://mimos.ir/blog/user-experience/
http://mimos.ir/blog/entrepreneurship-education/
http://mimos.ir/blog/content-marketing/
http://mimos.ir/blog/social-network-marketing/
http://mimos.ir/blog/online-tools/

No comments:

Post a Comment