Thursday, August 17, 2017

نرخ فرار ایمیل را در چند قدم ساده بهینه سازی کنید http://mimos.ir

+Public https://mimos.ir/%d9%86%d8%b1%d8%ae-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%85%db%8c%d9%84-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%da%86%d9%86%d8%af-%d9%82%d8%af%d9%85-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87/

لحظه ای که آمار بالای نرخ فرار ایمیل های خود را می بینید خیلی ناخوشایند است

با امید به نتیجه گرفتن و برنامه ریزی برای دستیابی به هدفی خوب، کمپین های خود را تشکیل داده اید و استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را آغار کرده اید.  اما وقتی به نرخ فرار نگاه میکنید، می بینید که حتی ایمیل های شما نتوانسته اند دست کاربران برسند.

پیش تر در مورد نرخ فرار ایمیل توضیح داده ایم. اما امروز میخواهیم در مورد بهینه سازی نرخ فرار ایمیل ها صحبت کنیم. توجه داشته باشید که نرخ فرار ایمیل تفاوت اساسی با نرخ پرش وبسایت دارد پس بهتر است هر دو مورد را مطالعه کنید تا این موضوع بسیار مهم را در قبال مدیریت وبسایت و کسب و کار خود کاملا درک کرده باشید.

برای بهینه سازی نرخ فرار ایمیل چه باید کرد؟ خب در حقیقت راه های مختلفی برای بهینه سازی نرخ فرار ایمیل ها وجود دارد چند مورد در بهینه سازی نرخ فرار ایمیل شما در ایمیل مارکتینگ میتواند کمک کند زمان بندی ارسال خبرنامه، بهینه سازی محتوای خبرنامه، پاداش های مخصوص اعضای خبرنامه، محتوای ویژه برای اعضای خبرنامه و …

اما در اینجا میخواهیم با مراحلی در روند بهینه سازی نرخ فرار ایمیل یا کاهش آن شروع کنیم:

 

مرحله #۱: با یک فرم ثبت نام مناسب و البته خوب شروع کنید

با یک فرم ثبت نام مناسب و البته خوب شروع کنید

وقتی شما آدرس ایمیل کاربران خود را داشته باشید، یا اینکه آنها ایمیل خود را با شما به اشتراک بگذارند، در این صورت آنها خود به صورتی با شما و دریافت خبرنامه از شما موافقت کرده اند. البته اگر میخواهید در فرم سازی با وردپرس کار کنید، کافیست جستجوی کوتاهی بزنید تا با بهترین افزونه های وردپرس برای فرم سازی آشنا شوید. البته نکته ای که در این مورد وجود دارد، اینست که باید از ثبت نام های هرز یا رباتی جلو گیری کنید، پس از سیستم Captcha مناسب برای اینکار استفاده کنید.

 

مرحله #۲: از یک فرم اشتراک دو مرحله ای برای تایید عضویت در ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

تایید دو مرحله ای عضویت کاربر چه تفاوتی با تایید یک مرحله ای دارد، البته در این مورد باید مفصل صحبت کرد و امتیازات و برتری های تایید دو مرحله ای را نسبت به تایید یک مرحله ای بیان داشت. اما به طور مختصر، وقتی از تایید دو مرحله ای استفاده میکنید، و به کاربران ایمیل تایید اشتراک در بخش خبرنامه ارسال میکنید، آنها با تایید اشتراک خود، اذعان داشته اند که تمایل دارند خبرنامه های شما را دریافت کنند. البته در این مورد شما میتوانید با طراحی یک ایمیل بهتر، آنها را دوباره به وبسایت خود بازگردانده و به آنها پاداش دهید، یا اینکه مزیت های خبرنامه را مفصل برایشان توضیح  دهید.

 

مرحله #۳: قبل از ارسال ایمیل به کاربران، فهرست کاربران خبرنامه را مرتب و تمیز کنید

در این مورد باید گفت که اگر فهرست خبرنامه شما از شش ماه پیش تا الان دست نخورده مانده است، بهتر است برای شروع مناسب ایمیل مارکتینگ خود با این لیست، عجله ای نداشته باشید. بیشتر نرخ فرار در ایمیل های ارسالی در میان کاربران شما، اینست که برخی دیگر علاقه مند به موضوعات مطرح شده توسط شما نیستند. به عبارتی، دیگر برای کاربران سابقا عضو، جذابیت جالب توجهی در وبسایت و کسب و کار شما وجود ندارد. یا حتی ممکن است که این آدرس ایمیل ها دیگر فعال نباشند، صاحبانشان آنها را چک نمیکنند. برای بهینه سازی نرخ فرار ایمیل ها حتی بهتر است ایمیل های خود را از Noreply@shoma.com به مورد دیگری مانند Support@shoma.com و … تغییر دهید.

 

مرحله #۴: از اولین لیست کمپین ایمیل مارکتینگ خود برای مرتب سازی لیست ایمیل ها استفاده نکنید

سرویس تحویل دهنده ایمیل شما، ابزاری برای بهینه سازی لیست ایمیل شما نیست. برای اینکار شما به ابزارهای آنلاینی نیاز دارید که نرخ فرار ایمیل را بررسی و گزارش میکنند. اگر از یک لیست ضعیف استفاده کنید، نه تنها ریسک توقف یک اکانت را خریده اید، بلکه خود را در معرض مشکلی بنام خسارت زدن به یک برند قرار داده اید. اینکارِ شما به خوشنامیتان ضربه خواهد زد. اگر نام و برند خود را در وضعیت نامساعدی قرار دهید، شاید کمپین های بعدی شما شاهد مسدود سازی های بیشتری خواهد بود. قبل از اینکه به فکر بهینه سازی نرخ فرار ایمیل خود باشید، به فکر بهبود و تناسب لیست ایمیل خود بپردازید. اگر کمی زمان صرف کنید تا لیست ایمیل خود را از قبل و بهتر از آنچه که الان دارید، بهتر کنید، میتوانید ریسک کمتری نسبت به برند خود بپذیرید.

 

مرحله #۵: برای بروز رسانی اطلاعات و داده های جدید درخواست خود را ارسال کنید

این خیلی ساده است که شما در ایمیل ارسالی خود درخواست مشخصی را جاسازی کنید. این درخواست شما برای بروز رسانی اطلاعات کاربر در پروفایل وی و داده های جدید را امتحان کنید. این کار کمک میکند تا اطلاعات دقیق تری نسبت به کاربران خود داشته باشید. به این ترتیب با این عمل بالفعل و مناسب، شما توانسته اید به اطلاعات جدیدی دست پیدا کنید که کاربر شخصا آنها را دوباره در اختیار شما قرار داده است، پس قبل از اینکه به ایمیل آدرسی اشتباهی ایمیل ارسال کنید، ایمیل های خود را صندوق کاربری قرار داده اید که با خبرنامه شما موافق است.

 

مرحله #۶: دامنه ارسال ایمیل های خود را استفاده کنید

احساس خوشایندی که در کاربران پدیدار میشود اینست که آنها در این اندیشه نباشند که ایمیل های خودکار و متوالی از سرور دریافت میکنند. اما این بحث اصلی نیست، بحث اصلی ما اینست که شما با آدرس مخصوص خود ایمیل ارسال کنید. منظور کلی در این مورد اینست که با آدرس ایمیل خود خبرنامه ها را ارسال کنید. اینکار کمک میکند تا ایمیل بیشتر مورد استقابل کاربران باشد. همچنین میتوان در خصوص اینکار و نکات مثبت آن گفت که برای کاربران بیشتر شناخته تر خواهد شد. بنابراین در سرویس تحویل ایمیل خود برای ایمیل مارکتینگ مناسب تر و البته کاهش نرخ فرار ایمیل هم که شده اگر میتوانید از آدرس ایمیل با نام دامنه وبسایت خود استفاده کنید. مثلا آدرس ایمیل شما چیزی به این شکل باشد: mesal@siteshoma.com و …

 

مرحله #۷: مطمئن شوید که ایمیل شما در Inbox تحویل شود و اسپم نباشد

مطمئن شوید که ایمیل شما در Inbox تحویل شود و اسپم نباشدخیلی ساده؛ اگر به ایمیل های خود توجهی نداشته باشید، شاید هرگز در اینباکس صندوق ایمیل کاربران نباشند، این را هم بدانید که برخی به دلایل امنیتی حاکم بر اینترنت شاید اصلا پوشه اسپم و Bulk و Junk و این موارد را بررسی و باز نکنند. پس اگر میخواهید ایمیل شما از ابتدا سوخته نباشد، بهتر است که ضمن بررسی اسپم نشدن آنها، در این مورد توجه بیشتری به خرج دهید. صافی اسپم برای بررسی ایمیل ها حرکت ساده ای برای کار دارد، ملاک قضاوت در بررسی ایمیل ها به اسپ بودن یا نبودن آنها ختم میشود، اما این صافی ها همیشه در حال تغییر هستند…

و این چه معنی میتواند برای شما داشته باشد؟

یعنی اینکه اگر میخواهید ایمیل اسپمی ارسال کنید، کافیست ایمیل خود را تنظیم کرده و با زدن دکمه "ارسال" قسمت های دیگر ماجرا را فراموش کنید.

شما باید مطمئن شوید، که قالب ایمیل ایرادی نداشته نباشد، نباید از کلماتی استفاده کنید که احتمال اسپم شدن را افزایش دهند.

فیلترهای اسپمدر این مورد باید دقت کافی داشته باشد. برای اینکه از اسپم بودن یا نبودن و شدن یا نشدن ایمیل های خود مطمئن شوید میتوانید از ابزارهای آنلاینی استفاده کنید که اینکار را برای شما انجام میدهند. مثلا وبسایت آزمایشگر خبرنامه mail-tester.com میتواند به شما کمک کند تا اطمینان پیدا کنید که ایمیل های شما اسپم نخواهد شد.

 

مرحله #۸: زمان بندی ایمیل های شما بسیار مهم است

زمان برای شما مهم است یا کاربران؟ این سوال کلیشه ای ذهن بسیاری را مشغول کرده است. اما جواب ساده ای دارد…
اگر شما برای زمان کاربران ارزش قائل شده و نشان دهید زمان مخاطبین شما برایتان مهم است، در این صورت زمانی که قرار بود برای شما مهم باشد، به شکل یک دایره یا زنجیره وار، دوباره در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به همین دلیل زمان بندی در ارسال ایمیل های شما برای کاربران بهتر است، و البته نتیجه ی مناسب هم در هیمن کار نهفته است. وقتی در ارسال خبرنامه به کاربرانتان برنامه زمانی به کاربر برده و دوره ارسال پیشه کنید، کاربران کمتری فراموش میکنند که خود پستت الکترونیکی خود را در اختیار شما قرار داده اند، بنابراین با زمان بندی درست، ایمیل های شما برای کاربران شما جا افتاده تر خواهد شد.

زمان بندی در ایمیل مارکتینگ بسیار مهم است

علی رغم اینکه زمان ارسال ایمیل ها مهم است، اگر از برنامه زمانی در بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید، توانسته اید یک برنامه زمانی در ذهن کاربران نسبت به برند خود ایجاد کنید، که با نزدیک شدن به هربار دوره ارسال ایمیل های شما، کاربران خود منتظر این کار باشند. اما…
زمان بندی در کل به این معنی نیست که شما هر روز ایمیل ارسال کنید، برخی کاربران فقط می خواهند ایمیل های ماهانه شما را دریافت کنند، برخی از ایمیل های هفتگی استقبال می کنند و برخی هم برای ایمیل های شما دست و پا می شکنند پس هر روز برایشان ایمیل ارسال کنید. بنابراین گاهی اوقات باید برخی از کاربران خود را انتخاب کنید و از طرف شرکت یا برند و وبسایت خود برای آنها ایمیل سفارشی ارسال کنید، از آنها جویا شوید و نظر آنها را در رابطه با قسمت های مختلف سرویس خود جویا شوید. نوعی دیگر از زمان بندی در این قسمت این بود که گاهی اوقات، بخشی از زمان را به مکاتبه ایمیلی با کاربران خود اختصاص دهید

 

مرحله #۹: با برنامه حرکت کنید، متمرکز شده و کیفیت کار و زمان فعالیت خود را افزایش دهید

همیشه گفته ایم که کیفیت و زمان رابطه مستقیم دارند، زمان بیشتر صرف فعالیت روی یک محصول، سرویس یا کار، در نهایت به افزایش کیفیت و بهره وری منجر خواهد شد. مهمترین مراحل در بهبود نرخ فرار ایمیل یا کاهش نرخ فرار ایمیل که در این مقاله گفته شده است مرحله ۱ تا ۴ است. اساسا این سوال پیش خواهد آمد که آیا کار روی خوشنامی و شهرت برند مهم نیست؟ چرا مهم است اما یکی از مهمترین حرکت ها در تبدیل به برند شدن و یا شهره شدن و پیدا کردن آوازه، کیفیت است. وقتی پای کیفیت در میان باشد، کاربران برای آن هزینه خواهند کرد. پس روی کیفیت سرویس های خود کار کنید، یکی از آنها خبرنامه های شماست. روی خبرنامه و بازاریابی خبرنامه خود کار کنید.

 

اگر با نرخ فرار ایمیل زیادی مواجه شدید، نا امید نشوید، همیشه برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد، و این شما هستید که میتوانید راه حل مشکلات خود را پیدا کنید. پس روی هر موضوعی که کار کنید بیشتر درگیر شوید بیشتر متوجه روند کار شده در نتیحه میتوانید بهتر از دیگران و حتی سابق، به دریافت نتایج مثبت نایل شوید.

اگر شما هم ایده ای دارید حتما با کاربران ما در اشتراک بذارید.

 

نوشته نرخ فرار ایمیل را در چند قدم ساده بهینه سازی کنید اولین بار در میموس پدیدار شد.

http://mimos.ir
http://mimos.ir/blog/internet-marketing/
http://mimos.ir/blog/seo-training/
http://mimos.ir/blog/mobile-marketing/
http://mimos.ir/blog/business/
http://mimos.ir/blog/about-web-sites/
http://mimos.ir/blog/internet-business/
http://mimos.ir/blog/email-marketing/
http://mimos.ir/blog/internet-advertisement/
http://mimos.ir/blog/user-experience/
http://mimos.ir/blog/entrepreneurship-education/
http://mimos.ir/blog/content-marketing/
http://mimos.ir/blog/social-network-marketing/
http://mimos.ir/blog/online-tools/

No comments:

Post a Comment