Thursday, August 17, 2017

هر آن چه که باید در مورد نرخ فرار ایمیل بدانید http://mimos.ir

+Public https://mimos.ir/email-bounce-rate-hard-bounce-soft-bounce/

مرحله #۱ نرخ فرار در تجزیه و تحلیل وبسایت

قبل از پرداختن به نرخ فرار ایمیل بیایید با نرخ پرش وبسایت که بیشتر به عنوان اصل موضوع در نرخ فرار مورد بحث است بپردازیم:

 

در تجزیه و تحلیل یا آنالیز وبسایت، شامل گوگل آنالیتیکز، نرخ فرار یعنی:

میزان درصدی کاربرانی که از طریق جستجو در موتور جستجو  به وبسایت شما رسیده و سپس بدون اینکه برگه جدیدی باز کنند، میخواهند وبسایت را ترک کنند.

 

وقتی از طریق جستجو به وبسایت شما رسیده باشند، به برگه ای از برگه ها یا مقاله و یا برگه اصلی وبسایت خواهند رسید، به این برگه که به آن رسیده اند (برگه ورود یا برگه فرود) گفته میشود. وقتی این بازدید کننده پس از مشاهده این برگه، میخواهد خارج شود، عملی انجام داده است که به آن فرار یا پرش میگویند. وقتی برگه جدیدی باز نمیکند یا زمان کوتاهی در آن میماند، یعنی از وبسایت شما فرار کرده یا از سد آن پرش کرده است، در این صورت برای این برگه نرخ فرار ثبت میشود و میزان آن درصدی خواهد بود. وقتی نرخ فرار از وبسایت شما زیاد باشد، یعنی برگه ای که کاربر پس از جستجو برای عبارت خود با آن مواجه شده است، سریعا توسط کاربر ترک میشود، برای کلمه مورد نظر زیاد مناسب نیست یا مناسب روی آن کار نشده است.

نرخ فرار پایین به این معنی است که کاربران پس از مواجه با برگه برای جستجوی خود، در برگه وبسایت شما مانده اند، پس از مدتی که اطلاعات مورد نظر را بدست آورده اند، آن را ترک کرده اند، پس نرخ فرار پایین یعنی برگه ای که شما دارید مناسب است.

نرخ فرار توسط گوگل برای رتبه بندی برگه ها و پست های وبسایت شما به شدت استفاده میشود.

 

شاید روی کاغذ یک مقاله کاملا سئو شده داشته باشید، اما این نرخ فرار و ماندگاری در برگه است که به گوگل میگوید این برگه میتواند در صفحه اول گوگل باشد یا اینکه نه، باید در برگه های بعدی نتایج بماند. گوگل خود توصیه میکند که به نرخ فرار توجه داشته باشید و سعی کنید همیشه آن را پایین نگه دارید. گوگل میگوید شما میتوانید با بهینه سازی برگه ورود یا صفحه فرود برای کلمه کلیدی سعی در بهبود نرخ فرار داشته باشید، اما یک متخصص سئو که دستی در خمیر داشته باشد، به شما میگوید سعی کنید بهترین لحنی که میتوانید برای مقاله و محتوا به کار ببرید، تا کاربر را در برگه نگه دارید.

با افزایش نرخ ماندگاری و کاهش نرخ پرش، گوگل به برگه رتبه بهتری میدهد

 

نرخ پرش چیست؟ چرا نرخ فرار یا پرش بسیار مهم است؟

 

مرحله #۲ نرخ فرار ایمیل در ایمیل مارکتینگ

در ایمیل مارکتینگ، نرخ فرار یعنی:

میزان درصدی از آدرس ایمیل های موجود در فهرست ایمیل، که هنگام ایمیل رسانی انبوه، ایمیلی دریافت نکرده اند، که توسط سرور ارجاع داده میشود.

حال این کار میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.
اما…
ما دو نوع نرخ فرار ایمیل داریم که به نام های نرخ فرار سخت و نرخ فرار نرم شناخته میشوند.

نرخ فرار ایمیل نرم در مقابل نرخ فرار ایمیل سخت

در ارسال ایمیل های انبوه، نرخ فرار سخت برای توضیح دسته از ایمیل هایی استفاده میشود که به سرور ارسال کننده باز میگردد در حالی که حتی توسط سرور دریافت کننده ایمیل کاربر، پذیرش نشده اند. اما نرخ فرار نرم در هنگام ایمیل رسانی تجمعی یا ارسال خبرنامه انبوه، برای توضیح طبقه ای از ایمیل ها استفاده میشود که به سرور ارسال کننده ایمیل باز میگردند در حالی که توسط سرور دریافت کننده ایمیل کاربر نیز پذیرفته شده اند.

 

مرحله #۳ مشکل اصلی فرار نرم و فرار سخت ایمیل چیست؟

وقتی من میخواستم مهارت خوبی در ایمیل مارکتینگ داشته باشم، نسبت به این قضیه چندان اطلاعاتی نداشتم که باید قوانین و شرایط مختلف را در مورد ایمیل مارکتینگ که ممکن است رخ دهد را یاد بگیرم. در حقیقا من از پایه شروع کردم تا در مورد قوانین و تاکتیک های ایمیل مارکتینگ بیشتر اطلاعات کسب کنم… پس کار خودم را با پشت کار شروع کردم… دو قانون یا شرایطی که بیشتر مشکلات را دارند؟ نرخ فرار نرم و سخت.

مشکلات ایمیل مارکتینگ - نرخ فرار نرم و سخت

البته، من این شرایط را در ایمیل مارکتینگ میدانستم. یکی همیشه بد بود و دیگری همیشه بد نبود. و به هر  طریقی، من این دو تارو با هم یکی میکردم، حتی الان، من مجبورم یک بررسی سه گانه داشته باشم که تا بدانم در شرایط خوبی هستم. و البته شک داشتم که تنها باشم، چون این مشکل فراگیر است. از وقتی نرخ فرار نرم و سخت در مراحل مختلف ایمیل مارکتینگ پیدا شد، و به عنوان دو مشکل اساسی در این مورد شناخته شدند، مجبور شده ایم پیگیری سختی در این مورد داشته باشیم.

یکی همیشه بد بود و دیگری همیشه بد نبود

 

در ادامه میتوانید توضیحات بیشتری در این مورد مطالعه کنید:

آیکن ایمیل

 

چگونه نرخ فرار ایمیل را بهینه سازی کنیم؟  

 

مرحله #۴ نرخ فرار ایمیل نرم و نرخ فرار ایمیل سخت : تفاوت ها کدام هستند؟

وقتی نرخ فرار ایمیل معمولی باشد، یعنی اینکه نمیتواند در Inbox کاربر حضور پیدا کند. دو صفت "نرم" و "سخت" برای تشخیص دو دسته بندی از این نوع مشکل پیدا شدند. یکی همیشگی است و دیگری همیشگی نیست. نرخ فرار سخت یعنی ایمیل نمیتواند تحویل داده شود، و دلایل آن همیشگی است. شاید ایمیل آدرس فیک باشد (وجود ندارد)، یا دامنه ایمیل واقعی نیست، یا اینکه سرور ایمیل را شناسایی نمی کند چون آدرس ایمیل حذف شده است.

نرخ فرار سخت یعنی ایمیل نمیتواند تحویل داده شود. چون مشکلی اساسی وجود دارد

دلایل بسیار زیادی نیستند که باعث رخداد نرخ فرار ایمیل سخت باشند. اصل ماجرا این است که این مشکل همیشگی است و مربوط به آدرس ایمیل است. شما باید این ایمیل آدرس های با چنین مشکلی را پیدا و برای همیشه حذف کنید.

نرخ فرار ایمیل نرم یعنی اینکه ایمیل نمیتواند تحویل داده شود، و این مورد میتواند دلایل خود را داشته باشد، شاید اینباکس صندوق ایمیل کاربر پر شده است و فضای دریافت ایمیل جدید را ندارد، یا اینکه ایمیل ارسالی شما حجیم است. و دلایل دیگری از این مورد… اگر با نرخ فرار ایمیل نرم در ایمیل مارکتینگ مواجه شدید؛ بدانید که بیشتر سرویس های تحویل ایمیل انبوه، تلاش های چندباره دارند تا بتوانند ایمیل را به دست کاربر برسانند حتی اگر چند روز هم از زمان ارسال ایمیل تجمعی گذشته باشد.

در نرخ فرار نرم یعنی اگرچه  ایمیل نمیتواند تحویل داده شود ولی توسط دریافت کننده ایمیل کاربر پذیرفته شده است و آدرس ایمیل مشکلی ایجاد نکرده است!

اگر متوجه شدید که برخی از آدرس ایمیل ها همچنان نمیتوانند ایمیل را دریافت کنند بهتر است آنها را پیدا کرده و از لیست ایمیل خود حذف کنید. برای این کار می توانید از پیگیری های نرخ کلیک و بازشدن ایمیل ها استفاده کنید. سعی کنید که نرخ فرار ایمیل خود را زیر ۲% نگه دارید، بیشتر از این مقدار، شما اعلان های مشکل تحویل ایمیل دریافت خواهید کرد.

و این خیلی خوب است اگر نرخ فرار ایمیل شما زیر ۲ درصد باشد.

 

نرخ فرار ایمیل سخت

 

نرخ فرار سخت = مشکلاتی دائم در تحویل ایمیل ها

 

نرخ فرار ایمیل نرم

 

نرخ فرار نرم = مشکلاتی موقت در تحویل ایمیل ها

 

به میزان اولی که به نظر میرسید سخت نیست اما بهبود وضعیت نرخ فرار ایمیل در ارسال ایمیل های انبوه موفقیت آمیز محسوب میشود.

نوشته هر آن چه که باید در مورد نرخ فرار ایمیل بدانید اولین بار در میموس پدیدار شد.

http://mimos.ir
http://mimos.ir/blog/internet-marketing/
http://mimos.ir/blog/seo-training/
http://mimos.ir/blog/mobile-marketing/
http://mimos.ir/blog/business/
http://mimos.ir/blog/about-web-sites/
http://mimos.ir/blog/internet-business/
http://mimos.ir/blog/email-marketing/
http://mimos.ir/blog/internet-advertisement/
http://mimos.ir/blog/user-experience/
http://mimos.ir/blog/entrepreneurship-education/
http://mimos.ir/blog/content-marketing/
http://mimos.ir/blog/social-network-marketing/
http://mimos.ir/blog/online-tools/

No comments:

Post a Comment