Thursday, September 7, 2017

9 مورد تاثیر گذار روی نرخ تبدیل ایمیل ها در ایمیل مارکتینگ http://mimos.ir

+Public https://mimos.ir/boost-email-conversion-rate/

ایمیل ها یکی از استراتژیک ترین سلاح های بازاریاب های اینترنتی برای جذب و هدف قرار دادن کاربران است. ایمیل ها البته بی درد سر نبوده و برنامه ای منظم را برای مسیری موفق می طلبند. در این لحظه که صحبت میکنیم تقریبا از هر ده نفری که این مقاله را میخوانند هشت نفر حداقل یک آدرس و صندوق ایمیل دارند که از آن استفاده میکنند. بنابراین هدف قرار دادن کاربران در وهله اول بدست آوردن آدرس صندوق ایمیل آنهاست. اما همین که ایمیل هایی را برای کاربران ارسال کنید تا محصولات شما را خریداری کنند کافی نیست. شما باید کاربری که ایمیل خود را باز میکند مجاب کنید از محصولی که در ایمیل از آن یاد کرده اید دیدن کند. با ما باشید تا ببینیم در این مورد چه راهکارهایی را برای افزایش نرخ تبدیل ایمیل میتوان به کار گرفت.

ایمیل مارکتینگ همواره در حال رشد و گسترش است. همیشه از حالت فراگیری به سمت آگاهی و هشیاری در حال تغییر است. در آزمون بزرگی که توسط Street Fight انجام شده است، افزایش نرخ باز کردن ایمیل بزرگترین چالش و سخت ترین آنها برای بازاریاب ها در سال ۲۰۱۶ و ۱۷ است. اکنون هر بازاریابی معتقد است که نرخ تبدیل ایمیل ها به هشیاری برند و وفاداری وابسته است. اینجاست که ایمیل مارکتینگ با بزرگترین چالش خود در این دو سال روبرو شده است.

اگر نرخ تبدیلی وجود ندارد، چرا باید یک کمپین و برنامه برای ارسال داشته باشید؟ مطمئنا بدون نرخ تبدیل نیازی به آن نخواهید داشت. بازاریاب ها به جای اینکه بخواهند مشتریان را برای خرید های بیشتر به فروشگاه بازگردانند میتوانند آن را رها کنند و وقتی برای انجام آن در برنامه کاری خود قرار ندهند. این کمک میکند نرخ تبدیل ایمیل ها بهتر باشد. (بدون کمپین بهتر از کمپینی ناموفق).

اما اولین تمرین ایجاد راهی برای افزایش نرخ تبدیل است. با توجه به آزمونی که در بالاتر ذکر شد، ۸۹% شاهد این بودند که با استفاده از شکلک ها نرخ تبدیل افزایش پیدا میکند. این مطالعه همچنین نشان داد که بازاریاب چگونه ایمیل ها را باید سفارشی سازی کند، از ویدیو و پرسش ها در کمپین ایمیل خود استفاده کند.

 

بهترین راه حل برای افزایش نرخ تبدیل ایمیل

ایمیل مارکتینگ اینجاست تا هنوز هم حرفی برای گفتن داشته باشد، و بازاریاب مجبور خواهد بود همیشه در جستجوی روش هایی باشد که نرخ تبدیل را افزایش دهد و آن را بهینه نگه دارد. اینجا چند مورد از این تکنیک ها و توصیه ها وجود دارند که میتوانند به شما بعنوان بازاریاب کمک کنند نرخ تبدیل ایمیل خود را بالا ببرید.

 

۱# ایمیل های خود را برای موبایل بهینه کنید

در حال حاضر گرایش کاربران بیشتر به سمت استفاده از موبایل در اینترنت است، آنها از موبایل خود برای کارهای مختلفی از جمله خرید کردن استفاده می کنند و بازاکردن ایمیل هم یکی از این موارد است. با توجه مجدد به نتیجه آزمون بزرگ یاد شده در این مقاله و مشاهده نرخ ۵۵ درصدی مشاهده ایمیل کاربران در موبایل، قطعا نیاز است که ایمیل های شما در تلفن همراه کاربر هم باز شود.

نرخ باز شدن ایمیل در موبایل و نرخ تبدیل ایمیل

به جمله ای که در تصویر وجود دارد دقت کنید، اگر ایمیل های شما در موبایل قابل مشاهده نباشد، نصف بازدید کننده ایمیل خود را به راحتی از دست داده اید. باید کاری کنید در ایمیل شما، تصاویر به خوبی بارگذاری شوند، لینک ها کار کنند، وقتی صفحه نمایش کوچک و بزرگ می شود قالب ایمیل به هم نریزد و مناسب نمایش باقی بماند.

 

۲# اصطلاحات دشوار، لطفا نداشته باشید

کمپین های ایمیل شما چیزی نیست که بخواهید با آن با کاربران صبحت های تخصصی داشته باشید، یا رازهایی را با آنها در میان بگذارید که ذهنشان را مشوش کند، به این فکر کنید که محتوای ایمیل شما باید برای کاربر ساده باشد، باید متوجه همه چیز شده و بدون اینکه ذهن وی را درگیر مسائلی بیهوده کنید، باید و باید آنچه را که در انتظار وی است به وی بدهید. اگر چیزی نامفهوم در اختیار آنان قرار دهید، نه تنها آنان را اذیت کرده اید بلکه آنها را هم از دست داده اید. متعجب کردن کاربر یا خوشحال کردن وی هدف شما نیست، هدف اینست که شما اعتماد آنها را با نشان دادن مرکز توجه خود کسب کنید. به آنها نشان دهید روی چه چیزی متمرکز شده اید.

 

۳# تست A/B مهم است

تست A/B یک تکنیک فنی و بسیار مهم در ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی است. تست A/B ایمیل یک آزمایش بین دو نسخه مختلف از یک قالب و محتوای ایمیل است که با مراحل مختلفی که دارد مشخص میکند کدام یک و چرا نرخ تبدیل بیشتری دارد. شما ترافیک خود را بین دو نسخه تقسیم میکنید و به بررسی هر  کدام از نظر نرخ تبدیل و آمار دیگر می پردازید. اگر در این زمینه راضی نشدید میتوانید نسخه های مختلف دیگری انتخاب کرده و آزمایش های خود را افزایش دهید تا موردی مناسب پیدا کنید.

تست A/B برای افزایش نرخ تبدیل یک تکنیک بسیار کاربردی است. میتوانید موضوعات ایمیل ها، محتوا، میزان تخفیف ها، فونت و ظاهر متن، دکمه های فراخوان و یا حتی امضای پایین را برای شرکت در تست A/B انتخاب کنید. جرء به  جزء هر ایمیل میتواند در تست A/B باشد و آزمایش شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد. در نهایت میتوانید با تهیه یک تصویر از نسخه نهایی یک قالب همیشگی و بهینه برای ایمیل های خود داشته باشید که میتوانند نرخ تبدیل بالایی را رقم بزنند. اما فقط این نیست، میتوانید حتی برگه ای که کاربر را به آن هدایت میکنید نیز در تست A/B آزمایش کنید، این برگه ها نیز برگه های فرود هستند.

برای انجام تست A/B روی برگه های فرود، باید از گوگل آنالیتیکز استفاده کنید، که اگر کار با آن را نمیدانید میتوانید سری بزنید به مقاله راهنمای کامل استفاده از گوگل آنالیتیکز Google Analytics

 

۴# طراحی مناسب و جای گذاری هر عنصر در مکان مناسب

ایمیل های شما فقط متن خالی نیستند، همین که انشای خوبی داشته باشید تا بهترین ایمیل را طراحی کنید کافی نیست. ایمیل ها دارای طرح و چیدمان هستند، از عناصر مختلف در آنها استفاده می شود باید بدانید که طراحی تاثیر بسیار زیادی در نرخ تبدیل دارد. به همین دلیل یکی دیگر از بخش های افزایش نرخ تبدیل ایمیل ما در این مقاله به طراحی مناسب ایمیل و قرار دادن عناصر در جای مناسب خو اختصاص یافته است.عناصر مختلفی هستند که در ایمیل ها به کار گرفته می شوند و عکس العمل کاربران شما هنگام بازکردن ایمیل را تعیین میکنند. برای دستیابی به نتیجه ای بهتر، سعی کنید لوگو را در سمت چپ و بالا قرار دهید. مطالعات نشان داده اند که مردم در اولین مرحله به دنبال لوگو در این قسمت از ایمیل چشم میگردانند. پس اگر به دنبال بیشتر دیده شدن برند خود هستید، لوگوی خود را در این قسمت قرار دهید. نکته دیگری که در این خصوص باید بدانید اینست که برند ها تاثیری مستقیم در بازشدن ایمیل ها و نرخ تبدیل دارند.

در مرحله بعدی، به سراغ دکمه های فراخوان خواهیم رفت. این یکی، از مهمترین عناصر موجود در ایمیل ها به شمار می رود. اگر دکمه های فرخوان شما،  جایی در زیر دسته هایی از متن و انباشته های درون ایمیل قرار داد، بیشتر از ۷۰% کاربران آن را نخواهند دید. همچنین تلاش کنید سه بار دکمه فراخوان را در ایمیل خود قرار دهید، حداقل اینطور دکمه در دسترس کاربر خواهد بود و برای وی قابل مشاهده است.بهتر است که سبک متن ایمیل خود را دو شیوه یا حداکثر به سه شکل طراحی کنید. اگر ایمیل های خود را به هم ریخته کنید، مثل این میماند که با دست خود مشترکین خود را از یک صخره به پایین پرتاب کنید.

در نهایت: شما باید از خود بپرسید این چگونه قرار است به مشترک من کمک کند و نرخ تبدیل داشته باشد؟ چرا کاربر باید لینک ها را باز کند؟ چرا باید روی دکمه فراخوان کلیک کند؟
خب این ها سوالاتی هستند که باید از طریق ایمیل خود بتوانید به آنها پاسخ مناسبی بدهید، اگر توانایی این کار را با ایمیل خود نداشته باشید، چرا باید نرخ تبدیل داشته باشید؟

 

۵# یک قیف فروش ایجاد کنید تا نرخ تبدیل ایمیل را بالا ببرید

خب، از دریافت کننده خود پرسیدید که آیا با اولین بازدید خود از وبسایت شما، در وبسایت شما فرم عضویت خود را پر کرده اند؟ *چراغ قرمز*

شما خیلی سخت کار کنید تا بتوانید ایمیلی را از کاربر دریافت کنید، که در نهایت برای بازدید وبسایت یا برگه فرود وبسایت خود از آن استفاده کنید. تحمیل کردن برچسب عضویت هم آنها را از شما دورتر خواهد کرد. چیزی که شما نیاز دارید قیف فروش است.وقتی مشترکین شما پس از خواندن ایمیل، وبسایت شما را باز خواهند کرد، شاید تماما با عضویت یا حتی خرید موافق نباشند، شما باید این را در نظر بگیرید که زمان کافی به آنها بدهید و نباید فکر کنید که آنها در همین لحظه مجبور به عضویت یا خرید باشند.شما میتوانید منبع یا محتوایی تولید کنید که دلیل اصلی عضویت را برای آنها بیان کند یا حداقل این را در ذهن آنها بگنجاند که هدف عضویت یا دلیل متمایز خرید از شما چیست، شاید هم به جای محتوا یک نمایش، یا دلایلی قانع کننده که به آنها بگوید چرا باید فرم عضویت را پر کنند.  بیایید با یک مثال بحث را بازتر کنیم، مثلا شما یک پکیج مسافرتی یا تور مسافرتی دارید.

چه کاری میتوانید انجام دهید؟

  • تخفیف برای پروازهای نزدیک
  • امکان انتخاب سرویسی رایگان در سفر
  • هدیه دادن چیزی قابل دانلود یا دریافت
  • پکیج یا محصولی غافل گیر کننده و جذاب
  • نمایش برخی از نظرات دیگر مشتریان سابق
  • نمایش برخی از تصاویر از مقاصد مسافرتی
  • تخفیف هایی که آنها با معرفی دوستی به شما به دست می آورند و شرکت در قرعه ی سفرهای سفارشی

ایده اینست که چیزی را پیشنهاد دهید که ارزش و دلیل کافی برای توجه خرید آنها از شما را داشته باشد.
شما میتوانید پیشنهاد یک تماس تلفنی یا چت و گفتگوی زنده با مشتری را هم پیشنهاد کنید.

نکته: با آن ها ادامه دهید و سعی کنید یک رابطه با آن ها برقرار سازید. تنها زمانی که آنها به برند شما اعتماد کرده اینست که تصمیم گرفته اند کار خود را به شما بسپارند. و این کار هم ظرف یک روز انجام نخواهد گرفت.

 

۶# اعتماد بسازید

تبدیل یک شگفتی یکروزه نیست. شما نباید انتظار داشته باشید که با ارسال یک ایمیل آنها را میخکوب خود کنید. شما باید با آنها از طریق کاربران خود ارتباط ایجاد کرده و این زمانیست که آنها اعتماد به شما را شروع میکنند.

وقتی ایمیل های شما یک حس شخصی داشته باشد، باید مطمئن باشید که وبسایت شما تمام این موارد را هم درون خود دارد:

  • باید تایید تمام اطلاعاتی که در وبسایت ارائه میکنید به سادگی قابل تایید باشد
  • مطمئن شود که شما یک آدرس از دفتر یا محل کار خود دارید که به مشتریان میگوید صرفا یک شخصیت مجازی نبوده و واقعا وجود دارید
  • امکانات خود را برجسته کنید، سرویس هایی که ارائه میکنید، و راهکارهایی که دارید
  • حتما راهی آسان برای برقراری ارتباط با خود قرار دهید
  • روی طراحی وبسایت خود کار کنید و یک ارائه خلاقانه و ایده آل و جذاب به کاربر نشان دهید
  • رابط کاربری وبسایت شما نباید خشک باشد، باید ساده و قابل استفاده باشد
  • از خطاهای درون سایت کم کنید و اشتباهات بچگانه ای مانند غلط املایی نداشته باشید

 

چرا ایمیل ها باید شخصی سازی شوند؟

این یک راه روان شناختی برای ارتباط شما با کاربران شماست. وقتی شما از نام آنها در اولین خط ایمیل استفاده میکنید، و نام آنها را در محتوا قرار میدهید، یک مکالمه یک به یک یا دونفره را رقم زده اید. و این یک ماشه بخصوص برای مغز آدم هاست که می تواند روی آنها تاثیر گذار باشد. امضا و هویت شما نشان میدهد که شما پشت چیزی نیستید که میگوید فقط به فکر درآمد هستید. البته اینها فقط میتوانند شما را با چند سوال در ذهن آنها قرار دهند، توجه شخصی و ویژه طی راهی طولانی را می طلبد

 

۶ سوالی که باید قبل از ارسال ایمیل به مشتری پاسخ دهید

 

۷# استفاده از پاسخ گوهای خودکار به فرم های کلیکی

کاربران شما یا خوانندگان شما فقط با یک ایمیل شما را به یاد نخواهند داشت. حتی اگر به آنها یادآوری کنید که در خبرنامه شما عضو شده اند تا خبرنامه شما را دریافت کنند به این معنیست که آنها این کار خود را فراموش کرده اند. پس فکر خوبیست اگر یک سرویس ارسال ایمیل خودکار برای اینکار و ارسال ایمیل به آنها قرار دهید. اینکار به مرتب به آنها یادآوری میکند که در سیستم شما عضو و در کانال خبرنامه شما شرکت کرده اند.
البته باید آن را زمان بندی کنید، ارسال رگباری تاثیر منفی دارد، با برنامه زمان بندی میتوانید تاثیر ایمیل خود را حفظ و این تاثیر را افزایش دهید. شما میتوانید در اولین روز عضویت آنها، یک ایمیل ارسال کنید، سپس بعد از ۵ روز یا یک هفته دوباره یک ایمیل دیگر ارسال کنید، اینبار بعد از ۱۰ روز یا دو هفته ایمیل دیگری برای کاربر خود ارسال کنید. توجه داشته باشید که باید در هر ایمیل، چیزی نهفته باشد که ارزش داشته باشد. باید چیزی را تقدیم مشتری خود کنید.

 

۸# مراوده ای کاملا واضح داشته باشید

خیلی ساده صحبت کنید، تمام چیزی که نیاز دارد بداند را در اختیار وی قرار دهید. به واقع باید ایمیل شما تمام توضیحات در مورد محصول یا سرویسی که معرفی کرده اید را درون خود داشته باشد. اینطور فرض کنید که ایمیل شما یک ویژگی جدید برای محصول را معرفی میکند. اگر ایمیل شما توانایی لازم برای توضیح در مورد ویژگی جدید اضافه شده به محصول را نداشته باشد، چگونه میتواند تجربه ای خوب برای کاربر رقم بزند، چگونه میتواند به سوال وی پاسخ دهد، چه چیزی برای تهیه یا استفاده از این ویژگی نیاز است، چگونه باید از آن استفاده کرد یا چه کاربردی دارد، اصلا از این ویژگی جدید تصویری در ایمیل قرار داده اید. اگر اینها را در این ایمیل قرار ندهید، فقط یک خبر برای کاربر ارسال کرده اید که هیچ تمایلی نخواهد داشت در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کند.

شما باید برای آن ها روشن کنید که با ارتقای محصوص و دستیابی به ویژگی های جدید چه چیزی را بدست خواهند آورد، و این ارتقا چه مزیتی برایشان خواهد داشت. ویدیو، تصویر یا یک Gif میتواند در این مورد تاثیر خود را به خوبی نشان دهد.یک دوره استفاده محدود زمان دار Trial به کاربران پیشنهاد دهید تا آنها بتوانند از محصول استفاده کنند و قبل از اینکه هزینه ای بپردازند آن را محک زده سپس آن را تهیه کنند. اگر شما به همین بسنده کنید که ارزش های ویژگی را بیان کنید و نامی از آن ببرید، در حال هدر دادن زمان و توجه مشتریان خود هستید. بله، آنها از محصولات شما استفاده میکنند، و اگر شرایط تست نسخه های جدید را برای آنها فراهم کنید از بازخوردهای آنان بهره خواهید برد. اما به این معنی نخواهد بود که فرایند خرید را از آنها گرفته باشید. ارتباط واضح به این خاطر است که از سردرگمی کاربر کم کنید و نرخ تبدیل بهتری داشته باشید.

 

۹# انتقال مجدد کاربران به وبسایت: اینکار را نکنید

بله این تیتر را درست خواندید، اگر شما میخواهید کابرانتان یک معامله مانند تازه سازی عضویت، یا پرداخت و مواردی ازین دست انجام دهند، میتواند راهکاری را عرضه کنید که در خود ایمیل انجام گیرد. در عوض اینکه آنها را مجددا به وبسایت خود هدایت کنید و سپس آنها به حساب کاربری وارد شوند و به برگه پرداخت رفته و خرید خود را انجام دهند، نیازی نیست اینکار را انجام دهید. این مسیر را قطع کرده و از مراحل آن را کم کنید. کم کردن مراحل نه تنها در زمان صرفه جویی میکند، بلکه خیلی ساده و بدون پیچیدگی خواهد بود. این کار مورد استقبال قرار خواهد گرفت. اگر حجم کار را برای مشتریان خود کاهش دهید، خیلی ساده چیزی که میخواهید را در سکوت بدست خواهید آورد. مهره های شما وضعیت بهتری خواهند داشت.همینطور میتوانید فرایند پرکرند خودکار فرم ها زمانی انجام دهید که آنها در برگه معامله با شما قرار دارند. کاربر شما که سابقا برگه را پر کرده است فقط کافیست روی دکمه پرداخت کلیک کند و ادامه دهد.

مسلما روش ها و راهکارهای زیادی وجود دارند که شما میتوانید از آنها برای افزایش نرخ تبدیل ایمیل های خود استفاده کنید. اگر نظری در این مورد دارید بنویسید و اگر ذهن شما با سوالاتی در این زمینه مواجه شده است، اینجا هستیم تا به آن ها پاسخ دهیم.

 منبع

نوشته 9 مورد تاثیر گذار روی نرخ تبدیل ایمیل ها در ایمیل مارکتینگ اولین بار در میموس پدیدار شد.

http://mimos.ir
http://mimos.ir/blog/internet-marketing/
http://mimos.ir/blog/seo-training/
http://mimos.ir/blog/mobile-marketing/
http://mimos.ir/blog/business/
http://mimos.ir/blog/about-web-sites/
http://mimos.ir/blog/internet-business/
http://mimos.ir/blog/email-marketing/
http://mimos.ir/blog/internet-advertisement/
http://mimos.ir/blog/user-experience/
http://mimos.ir/blog/entrepreneurship-education/
http://mimos.ir/blog/content-marketing/
http://mimos.ir/blog/social-network-marketing/
http://mimos.ir/blog/online-tools/

No comments:

Post a Comment